Content marketing reprezinta orice actiune de marketing care implica crearea si distribuirea continutului mass-media si al continutului de publicare cu scopul de a  dobandi si de a mentine clientii.

Expresia “content marketing” a fost folosita prima oara in 1996 atunci cand John Oppedahl a organizat o intalnire pentru jurnalistii de la Societatea Americana a editorilor de ziare. In 1999, autorul Jeff Cannon a descris  content marketing drept continutul creat sa ofere consumatorilor informatiile pe care le cauta.

Pentru a atrage si pentru a fideliza clientii, companiile recurg la content marketing prin crearea si distribuirea unui continut relevant, valoros si coerent, intr-un mod  continuu, care sa schimbe sau sa imbunatateasca comportamentul consumatorului.

 

Content marketing este o strategie de creare si publicare a informatiilor care creeaza incredere printre clientii ideali. De asemenea, reprezinta o modalitate de a construi relatii si o comunitate astfel incat oamenii sa se simta loiali fata de companie si fata de brand.

In cadrul strategiei de marketing, content marketing ocupa un loc foarte important datorita modului eficient de comunicare cu consumatorii si datorita producerii unei valori sustenabile care faciliteaza procesul de comunicare intre brand si consumator.

Cu ajutorul unui content marketing personalizat, consumatorii isi amintesc cu usurinta de barnd si sunt  incurajati sa se implice mult mai personal cu compania in cauza, datorita feedback-ului pozitiv, aducator de beneficii atat pentru client, cat si pentru companie.

Unul din scopurile unui content marketing este de a optimiza valoarea afacerii si valoarea audientei /consumatorului prin furnizarea si oferirea continutului adecvat prin intermediul canalelor printr-o metoda rapida, valoroasa, personalizata si optimizata in afara si dincolo de ciclul de viata al audientei.

Content marketing intervine in primele doua etape ale procesului de cumparare (recunoastere si cercetare)  prin cresterea gradului de constientizare a solutiilor si prin educarea consumatorilor despre produs pe care nu l-au luat inainte in considerare.

Companiile utilizeaza content marketing prin intermediul blogului, infograficelor,  webinariilor, tutorialelor, newsletterelor sau interview-urilor. Aceste continuturi fie construiesc incredere folosind review-uri, testimoniale si articole fie au scopul de a educa publicul folosind newslettere,  seminarii, sectiunea FAQ sau chestionare pentru a afla nevoile si asteptarile clientilor.

De asemenea, consumatorii pot sa genereze continut prin implicarea acestora in producerea continutului de calitate care sa contribuie la dezvoltarea unor produse si servicii de valoare. In situatia in care intervine consumatorul in producerea continutului, se formeaza loialitate si comunitate  utilizandu-se recomandari si recenzii automate, testimoniale  sau videoclipuri in care sunt prezentate povesti de success care creeaza evenimente ce aduc consumatorii impreuna pentru a-si spune povestea.

O modalitate eficienta de content marketing este reprezentata de email marketing care presupune personalizarea, targetarea si transmiterea emailului direct catre consumator ceea ce permite apropierea de clienti. Aceasta metoda este urmata de utilizarea elementelor vizuale, acestea atrag si sunt procesate mult mai rapid de public.

Utilizarea unei strategii eficiente de content marketing demonstreaza experienta, pasiunea, interesul companiei fata de domeniul acesteia de activitate si care la randul sau, va determina cresterea credibilitatii prin atragerea unor noi vizitatori pe site si prin demonstrarea clientilor existenti faptul ca se ofera produse si servicii care depasesc nivelul asteptarilor ale acestora.

In concluzie, content marketing reprezinta oferirea continutului in functie de nevoile, dorintele si preferintele indivizilor. Acesta este un instrument folosit de catre companii pentru a educa, informa, distra clientii sau potentialii clienti prin starnirea interesului sau prin crearea unui comportament din care rezulta vanzarea produsului sau a serviciului.

Pentru content marketing ne puteti contacta la 0743.753.276 sau trimite-ne un e-mail la contact@promovareaonline.ro.