Detinerea unei afaceri face ca toate informatiile despre afacerea dumnevoastra sa fie importante si sa va poata influenta parcursul intr-un fel sau altul. O atentie deosebita trebuie acordata brandului, identitatii vizuale si logo-ului, trei elemente ce contribuie la construirea credibilitatii in mediul business.

Un logo nu este un brand si nici identitatea firmei dumneavoastra.. Logo-ul, identitatea vizuala si brandul au 3 roluri diferite care impreuna  creeaza o imagine despre afacere sau produs.

Un rol major in crearea unei marci sau a unei imagini corporative pentru o  companie  este reprezentat de  identitatea vizuala.

In cele mai multe cazuri identitatea vizuala se bazeaza  pe elemente vizuale folosite in cadrul companiei, concentrate in cadrul unui ghid.  Ghidul are rolul de a stabili modul in care identitate este aplicata in diferite medii folosind palete de culori, masuratori, scheme similare si fonturi. Aceste reguli asigura pastrarea unei identitati coerente a companiei, care permite la randul sau perceptia brandului ca un intreg ce poate fi usor de recunoscut.

Identitate vizuala a unei companii este formata din mai ulte elemente vizuale:

  • logo (simbol al brandului si identitatii vizuale)
  • papetarie ( carte de vizita, plicuri etc)
  • marketing (pliante, brosuri, carti, site-uri web etc.)
  • produse si ambalaje ( produsele vandute si ambalajele in care sunt vandute )
  • dress code (articole de imbracaminte corporate ce sunt purtate de catre angajati)
  • reclame luminoase
  • mesaje si actiuni ( mesaje transmise prin intermediul modurilor directe sau indirecte de comunicare)
  • alte metode de comunicare ( audio, miros, atingere etc)
  • orice este vizual si reprezinta compania

Toate aceste lucruri alcatuiesc o identitate vizuala pe care ar trebui sa se sprijine brandul.  Rolul identitatii vizuale este de a oferi in mod indirect  indicii in privinta credibilitatii companiei si de a stabili cu consumatorul un raport pozitiv.  Acest proces poate fi asemanat cu relatiile dintre persoane, relatii in care prima impresie poate influenta negativ sau pozitiv toate contactele ulterioare dintre protagonisti.

Crearea unei identitati vizuale a firmei sau a companiei va avea un impact pozitiv asupra modului in care clientii va percep pe dumnevoastra pe baza elementelor vizuale. Procesul de crearea a unei identitati vizuale pentru o companie nu este unul usor, deoarece pe baza elementelor vizuale alese se va crea o legatura de intre companie si acestea.