Strategia PPC: Planificarea dincolo de click Next item Cele mai bune 4 practici...

Google AdWords, anunturile Bing si alte platforme media platite reprezinta canale atractive pentru a ajunge la un public tinta, pentru a stimula constientizarea marcii si pentru a creste veniturile.

Cand lucrati cu un profesionist din industrie prima intrebare pe care o veti primi este “ care sunt obiectivele dvs.?”,  insa nu se rezuma totul la aceasta intrebare, iar discutia va continua si se va dezvolta mult mai mult. Atunci cand definim un call to action (CTA) pentru o campanie este important sa intelegem unde se desfasoara aceasta actiune, traseul clientului dupa ce a urma CTA, modul in care acel utilizator va primi ceea ce el cauta.

Nu numai acest lucru este important in crearea unei campanii de succes, este la fel de important sa determinati si rentabilitatea cheltuielilor dvs.

Succesul campaniei nu este intotdeauna definit de valorile de nivel superior. Ratele de click pot fi optime, ratele de conversie pot fi in afara graficelor, iar costul pe click poate fi scazut. Aceste valori de nivel superior sunt excelente pentru a fi realizate, dar nu spun toata povestea. Daca un lead este trimis catre un call center nereceptiv, se va adauga intr-o lista de e-mailuri care nu va fi utilizata sau nu este prezentata impreuna cu un produs care nu este disponibil.

Care este in acest caz valoarea reala a acestui lead?

Inainte de a considera PPC ca fiind un canal de marketing, este important sa definiti fluxul exact pe care utilizatorul il va experimenta din momentul in care va face click pe un anunt, sa testeze complet experienta utilizatorului si sa inteleaga procesul de conversie ce duce la obtinerea de venituri.

Acest lucru este valabil pentru orice modalitate de promovare. O campanie de success, Facebook Ads, poate sa creasca numarul de like-uri de pagina cu peste 100% insa daca aceasta pagina nu este utilizata pentru a interactiona cu publicul, utilizatorul va uita foarte repede pagina.

Concentrati-va pe experienta post click!

Care este scopul fiecare campanii si ce incearca sa obtina o firma in urma campaniilor? Un formular completat, un apel telefonic, o comanda sau un download?

In functie de scop trebuie sa creati o experienta placuta utilizatorilor si trebuie sa intelegeti intreg procesul de la click si pana la conversie.

Incepeti de CTA si luati in considerare:

-daca CTA este un apel telefonic, cine raspunde la telefon? Sunt instruiti suficient pentru a face ca acel lead sa treaca la etapa urmatoare?  Exista suficient personal pentru a gestiona in mod corespunzator fluxul de apeluri telefonice generate de campanie fara ca timpul de asteptare sa fie prea mare pentru client?

-daca ati obtinut un e-mail dintr-un formular exista o campanie in care sa utilizati acest email?  Care este perioada medie de timp necesara pentru ca acel e-mail sa faca detinatorul sa revina sau sa realizeze o noua achizitie?

-daca ajungeti la achizitie, este produsul disponibil? A fost testata si optimizata experienta utilizatorilor din site? Exista o campanie de remarketing care sa recupereze leadul daca abandoneaza cosul de cumparaturi? In plus exista, o campanie de e-mail in vigoare pentru a continua sa hraneasca acest client dupa vanzarea initiala?

Abilitatea de a raspunde la aceste intrebari determina succesul post click al une campanii media platite si asigura faptul ca sumele pentru cheltuielile de publicitate nu sunt irosite intr-un mod nepotrivit.

O campanie PPC de inalta performanta este doar varful aisbergului si este important sa defineasca ce inseamna succesul. O rata ridicata de conversie este pur si simplu inceputul, dar ceea ce se intampla dincolo de aceasta conversie este cu adevarat ceea ce face ca o camanie sa aiba succes.

Vrem sa stim parerea ta