pinterest social media
10 lucruri pe care nu le faci si afacerea ta pierde bani Articol recent Ce inseamna bounce rate si... Urmatorul articol Afla cum iti poti creste...

Orice afacere presupune ore de munca, gandire, calcul, decizii, stres, creativitate si nu numai, insa cu toate acestea foarte multi antreprenori pierd bani si chiar daca pare ca au o afacere profitabila sau ca sunt pe plus, in realitate este posibil ca firma sa se afle pe drumul unui esec.

De ce un antreprenor ce are o afacere online pierde bani?

 

  1. Nu sunt coduri de conversie implementate corect

Foarte multe afaceri cu care echipa noastra a interactionat nu urmarea traficul adus pe site si nici nu masura eficienta campaniilor de promovare. O alta greseala este reprezentata si de codurile implementate incorect si care distorsioneaza datele sau care omit date.

Pe termen lung acestea va pot aduce pierderi considerabile pentru ca Analytics, Google Ads sau Facebook Ads va poate arata ca aveti trafic si ca aveti comenzi, insa in realitate acestea sa nu masoare corect, iar in final veti realiza ca ati investit bani in campanii ce nu au generat nimic.

 

  1. Nu faci remarketing

Magazinele online nu realizeaza campanii de remarketing, iar acest lucru reprezinta o pierdere enorma.

De ce sa investestiti sume enorme pentru a aduce clienti noi cand poti sa realizati campanii de remarketing ce pot determina intoarcerea vechilor clienti pe site. De asemenea puteti sa remarketati clientii care au adaugat in cos, dar care nu au finalizat comanda.

Din 1000 de vizitatori 1% comanda, cei 99% care nu comanda sunt o investitie pierduta daca nu realizati campanii de remarketing pentru a-i face sa achizitioneze la un moment dat.

 

  1. Nu exista un brand

Magazinul tau online are un brand? Investesti in brandul magazinului tau? Realizezi si oferi elemente de identitate vizuale clientilor? Care sunt elementele ce definesc brandul tau?

Pierdeti bani in fiecare secunda in care nu va focusati pe crearea unui brand care sa va faca cunoscuti in aceasta multime de magazine online.

Un brand aduce de chiar si jumatate din vanzarile pe care un magazin le inregistreaza in cursul unei luni, iar costurile la care acesta le genereaza devin din ce in de mai mici pe masura ce brandul devine mai puternic.

 

  1. Nu exista un USP

USP (Unique Selling Proposition) este caracteristica, functia, abilitatea, capacitatea, trasatura sau factorul cu care un produs se diferentiaza de competitorul sau.

Fiecare mare companie are un USP prin care se diferentiaza, iar cand majoritatea competitorilor dvs spun ca vand produse de calitate, ca livreaza rapid, daca alegeti un USP precum „Designed To Fashionable” cu siguranta veti iesi in evidenta pe termen lung.

 

  1. Nu exista KPIs

Majoritatea clientilor nostri ne-au spus ca isi doresc sa vanda si sa obtina mii de comenzi pe luna, dar fara sa fie realisti.

Key Performance Indicator (KPI) ajuta o firma sa isi ghideze activitatea. Nu va puteti optimiza campaniile, bugetele, stocurile sau vanzarile daca nu stiti ce anume doriti sa comercializati si cat sau ce sa achizitionati.

Stabiliti KPIs clari si masurabili pentru ca doar asa veti sti pentru ce anume lucrati.

Este recomandat sa incepeti prin a stabili ce cifra de afaceri doriti sa aveti in anul in curs sau in anul urmator, ce vanzari vreti sa obtineti lunar, ce profit doriti sa obtineti etc.

 

  1. Nu exista strategie pe termen lung

Tu ai o strategie pe termen lung?

Si nu ma refer la un plan pe o luna sau pe un an ci la o strategie pe cel putin 3-4 ani.

Nu suntem obisnuiti sa gandim lucrurile in avans, insa ideea unei strategii este aceea de a crea un plan de dezvoltare care pe masura ce este in aplicare, sa fiti mult mai aproape de obiectivele stabilite.

 

  1. Nu trebuie sa fii one man show

Afacerile mari au la baza echipe specializate pe diferite domenii si nu doar o persoana.

Evitati sa mai fiti one man show si cand spunem asta ne referim la faptul ca evitati sa faceti totul de unul singur. Este ca si cum ati dori sa jucati fotbal, dar pe fiecare pozitie va aflati tot voi.

Acest lucru duce la distrugerea fizica, extenuare, oboseala si in cele din urma, este posibil sa dati si faliment.

Colaborati sau angajati persoane care va pot ajuta sa realizati lucrurile pe care mi le doriti.

 

  1. Nu stii sa iti scalezi afacerea

De-a lungul timpului am descoperit afaceri online care nu stiau cum pot scala. Deschideti ochii si cititi foarte bine piata. Chiar daca in prezent produsele dumneavoastra se vand excelent si reusiti sa fiti profitabili, incercati sa realizati un plan de scalare si cu banii obtinuti sa treceti la urmatorul nivel ( sa aduceti produse noi, alte tipuri de produse, sa deschideti puncte de colectare, sa iesiti pe alta tara etc.)

 

  1. Nu lucrezi cu profesionisti in marketing

Ieftin nu inseamna si bun. In mod clar exista si exceptii, dar pentru performanta este recomandat sa alegeti intotdeauna firme profesioniste care sa faca marketing pentru compania dumneavoastra. Este greu sa angajati o persoana care sa faca marketing online la nivelul pe care il face o agentie, de asemenea este dificil sa le faceti personal, iar acest lucru omoara de multe ori micile initiative de afacere.

 

  1. Nu investesti in canalele potrivite

Timpul ne-a aratat ca multi antreprenori se lasa usor influentati de persoanele din jur, iar daca pentru cineva Facebook Ads a mers, inseamna ca si pentru el va merge incercand sa vanda materiale de constructii de exemplu.

Investiti in canelele in care publicul dvs. este prezent si nu in canale care credeti ca o sa mearga.

Acestea sunt cele 10 lucruri pe antreprenorii nu le fac si care genereaza pierderi de bani si care duc la faliment!

 

Vrem sa stim parerea ta