Cei de la Google fac update-uri in mod constat pentru a-si imbunatati sistemul si motorul de cautare. In lumea SEO singurul lucru de care puteti fi siguri este schimbarea deoarece algoritmul este schimbat in jur de 5-600 de ori in fiecare an. De cele mai multe ori aceste update-uri sunt si mici si nu sunt observate, asta pana in momentul in care Google realizeaza update-uri majore.
Cele mai recente actualizari ale algoritmului sunt “Possum” (lansat la 1 septembrie 2016) si Penguin 4.0 ( lansat pe 23 septembrie 2016) care a cauzat foarte multa agitatie in comunitatea SEO.
Pentru a reactiona asa cum trebuie in momente in care sunt realizate actualizari importante trebuie sa respectati trei reguli simple, dar foarte importante ce va vor ajuta sa va pastrati calmul si sa faceti miscarea potrivita pentru clienti, dar si pentru dumneavoastra.
- Nu va panicati
Acualizarile majore ale algoritmului pot fi stresante, dar niciodata nu putem face o lista cu toate modificarile de la Google. A ne panica pentru lucruri pe care nu le cunoastem in totalitate reprezinta risipa de energie.
Sa discutam despre cea mai recenta actualizare si anume Penguin.
In momentul lansarii a Penguin 4.0, Google a oferit informatii despre update prin intermediul Google Webmaster Central Blog. In timp ce s-au facut o serie de modificari, ei ne-au dat cateva detalii explicite care ofera o imagine clara aspra lucrurilor la care trebuie sa ne asteptam.
Penguin este in timp real.
Penguin este acum mai detaliat.
Inainte de a cunoaste aceste informatii multi vorbeau despre ceea ce va aduce acest update. Unele afirmatii s-au adevarit, insa altele nu, dar un lucru este sigur. Daca ati intrat in panica cel mai probabil v-ati facut o multime de griji nejustificate.
In concluzie atunci cand o actualizare majora sa apropie nu va panicati.
- Asteptati sa reactionati
Daca v-ati relaxat si nu ati intrat in panica, urmatorul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa asteptati sa vedetu cum reactioneaza site-ul dumneavoastra. Este foarte tentant sa faceti modificari pe site insa acest lucru poate sa fie total nefolositor pentru ca site-ul dumneavoastra ar putea sa nu fie afectat.
Cel mai adesea daca faceti SEO in mod corect, site-ul dumneavoastra, cel mai probabil nu va fi afectat in mod negativ si ar putea avea chiar o crestere.
Google are misiunea de a oferi utilizatorilor exact ceea ce ei cauta si de aceea schimba algoritmul in mod constant pentru a impinge webmasteri sa creezi site-uri si continut mai bun. Google prin schimbarile dese ale algoritmului doreste sa elimine spamul si back-hat SEO.
Inainte de a reactiona va recomandam sa asteptati zile sau chiar saptamani pentru a vedea daca site-ul dumneavoastra a fost afectat in vreun fel si abia dupa actionati.
- Cititi surse credibile si faceti ajustarile necesare
Deci nu ati intrat in panica, ati asteptat sa vedeti cum reactioneaza siteul si realizati ca aveti nevoie de ajustari. Alegerea locului din care sa incepeti este de obicei cea mai grea decizie.
Putin incepe prin a va documenta prin accesarea Blogului Google Webmaster. Cititi toate informatiile postate de acestia si analizati ce au urmarit prin actualizarile facute. Daca site-ul dumneavoastra a fost afectat, cel mai probabil trebuie sa lucrati la acele lucruri.
In momentul in care Google nu va ofera toate informatiile documentati-va din alte surse credibile pentru a va putea crea o imagine de ansamblu clara.
Cand efectuati ajustari la site-ul dumneavoastra dupa o actualizare, asigurati-va ca faceti o singura schimbare pentru a putea masura impactul acesteia.
Concluzie
Actualizarile majore sunt foarte infricosatoare, dar daca faceti o optimizare SEO corecta, aveti un continut de calitate orientat catre utilizator si castigati link-uri de pe site-uri credibile si de nisa specifice, totul ar trebui sa fie in regula. Daca cumparati link-uri si continut, Google este in spatele dumnevoastra gata sa va taxeze.
Atunci cand sunteti avertizat cu privire la un update major, stati calmi, asteptati pentru a vedea impactul si dupa faceti ajustarile necesare. Nu putem sti toti factorii ce stau la baza Google insa stim ca misiunea lor este sa dea un raspuns precis intr-un timp extrem de scurt.
Vrem sa stim parerea ta