In mediul online competitia este extrem de dinamica si lucrurile se pot schimba de la o zi la alta. Ceea ce pentru afacerea dumneavoastra reprezinta un beneficiu, trebuie sa stiti ca acelasi lucru va fi un beneficiu si pentru competitorii dumneavoastra.
Daca in trecut un magazin de bricolaj se lupta doar cu cele in aria sa, acum acelasi magazin in mediul online are cel putin 10 competitori pentru fiecare produs.
De ce este important sa analizati competitia?
Competitia impinge la inovare si la imbunatatire, iar in online cine nu investeste in progras si adaptare are de pierdut.
- Strategii de pret
Analizati intotdeauna competitia deoarece strategiile de pret pe care acestia le practica va pot afecta vanzarile pe anumite produse.
Fie ca au redus pretul, ca ofera un cadou, ca au produse mai ieftine decat ale dumneavoastra sau ca fac lichidari de stocuri, toate aceste modificari de pret au un impact negativ asupra afacerii dumneavoastra.
- Produsul
Produsul si caracteristicile sale sunt importante pentru utilizatori, dar si in marketing.
Vom lua un exemplu simplu. Daca aveti un magazin de becuri si vindeti doar un tip de bec ce s-a vandut foarte bine 5-6 ani, dar observati ca incep sa scada vanzarile care credeti ca ar fi problema?
In mod cert la o simpla cautare veti descoperi ca sunt zeci sau chiar sute de magazine ce vand becuri de toate felurile, cu senzori, cu consum cat mai redus si de forme diferite, lucru ce face ca produsul dumneavoastra sa nu mai aiba cautare.
Analizati produsele oferite si actualizati-va afacerea in functie de competitie, iar daca reusiti sa inovati inainte lor, ar fi situatia ideala.
- Marketing
Marketingul este cel care vinde. Fie ca este vorba de un marketing organic sau unul platit, analizati-va competitia constant. Prin miscari incredibile de marketing acestia va pot acapara o cota buna din piata fara sa va dati seama.
Investiti constant in marketing atat pentru a va securiza pozitia cat si pentru a va extinde si pentru a avea un brand cat mai puternic cu putinta pentru ca orice competitor sa aiba dificultati reale in momentul in care doreste sa intre pe piata.
Vrem sa stim parerea ta