Setarea unei campanii Google Adwords poate parea usor la prima vedere, dar oare este asa? Dupa ce te-ai hotarat sa investesti o anumita suma zilnic in speranta ca vei obtine conversiile ce te vor duce pe profit peste noapte si totul va fi roz, ei bine eu va trebui sa te dezamagesc pentru ca acest fapt este doar un vis.
Pentru ca o campanie AdWords Search sa atinga obiectivele pe care le-ati stabilit aveti nevoie de mai multe ingrediente. Va puteti gandi ca sunteti in bucatarie si aveti o reteta pentru un preparat ce ar putea da pe spate pe oricine.
In continuarea va voi prezenta cateva lucruri de care sa tineti cont in crearea unei campanii Google AdWords Search.
- Cererea
Primul lucru de care trebuie sa tineti cont inainte de a porni o campanie de Search il reprezinta cererea. Daca consumatorii nu va cautata produsele sau serviciile pe Google, atunci este foarte clar ca o campanie AdWords Search nu este potrivita pentru business-ul pe care il detineti.
Noi va recomandam sa folositi Google AdWords Keyword Planner. Acest tool pus la dispozitie de Google este precum o mina de aur daca interpretati datele asa cum trebuie. Puteti introduce cuvinte cheie sau fraze, iar Google va v-a spune cat de des consumatorii cauta respectivul produs/serviciu, cat costa fiecare cuvant si care este competitia pentru a va afisa pe prima pagina.
Acest tool va ajuta sa alegeti ce cuvinte veti folosi pentru campania dumneavoastra AdWords de Search. Inainte de a porni campania va recomandam sa efectuati niste calcule pentru a vedea cum puteti atinge obiectivul campaniei si cat sa platiti pentru o click. Pare greu? Puteti folosi formula de mai jos.
Max CPC = (profit pe client) x ( 1- profit marginal) x ( rata de conversie)
De exemplu sa presupunem ca aveti un profit de 500 de ron pe achizitie, iar campania AdWords va v-a aduce 1000 de vizitatori dintre care vor converti 10. Acest lucru inseamna o rata de conversie de 1%. Daca va multumiti cu un profit marginal de 30% costul maxim pe click va fi 3,5 ron.
Max CPC = 500 x (1-0,30) x 1% = 3,5
In functie de costul pe cuvant cheie, dar si de suma pe care sunteti dispus sa o platiti veti alege cuvintele cheie folosite in campania AdWords de Search.
- Oferte Irezistibile.
Dupa alegerea cuvintelor cheie pe care veti miza in campania AdWords de Search trebuie sa va atrageti consumatorii cu ajutorul unor anunturi care sa ii determine sa cumpere.
O oferta irezistibila este caracterizata de 4 componente:
- Valoare
Produsul sau serviciul pe care il oferiti trebuie sa fie mai valoros decat pretul. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa oferiti totul la un pret mic. In momentul in care redactati anunturile din campania AdWords trebuie sa definiti clar care sunt avantajele si beneficiile obtinute in urma achizitiei. In acest fel clientul va intelege ca ii oferiti un produs sau serviciu de o calitate superioara si ca pretul este stabilit in mod corect.
- Credibilitate
In momentul in care faceti o oferta ce pare a fi prea buna ca sa fie adevarata, oferiti-le consumatorilor motivele pentru care faceti aceasta oferta.
In cadrul unei campaniei Adwords de Search daca oferiti un discount, prezentati clientilor care este motivul pentru care faceti acest lucru. Motivul poate sa fie orice: o aniversare, produse noi, sfarsit de an, ziua dumneavoastra etc.
- Reduceti riscul
Oamenilor le este frica sa cumpere de pe net, iar pentru a minimiza acest lucru oferiti-le garantii. O garantie ia riscul de pe umerii clientului si il pune pe umerii dumneavoastra.
Folosirea garantiilor in campaniile de Adwords va v-a oferi mai multa credibilitate in ochii clientilor.
- Call to Action
Cireasa de pe tort a anuntului din campania AdWords este reprezentata de un mesaj call to action. Un astfel de mesaj folosit in anunturile din campania de Search le va da senzatia posibililor clienti de apropiere.
Este un lucru simplu, dar de efect. Folositi-l!
- Anuturi convingatoare
Pentru o campanie AdWords de Search ce contine anunturi convingatoare cu o rata mare de click (CTR) va creste scorul de calitate, lucru ce se va reflecta intr-un cost pe click in functie de cuvantul cheie mai mic. In alta ordine de idei, anunturile influenteaza suma pe care o platiti pe fiecare cuvant cheie.
Anuntul din campaniile de AdWords are 4 componente:
- Titlul
- Descriere rand 1
- Descriere rand 2
- Adresa URL
Titlul
Titlul este cea mai importanta parte a anuntului din campania AdWords pentru ca un client il va citi prima data pe acesta. Va sfatuim sa includeti cuvinte cheie in titlu pentru ca astfel veti atrage click-uri relevante. O strategie este aceea de a pune intrebari.
Exemplu:
Daca cuvantul cheie al campaniei AdWords este “dentist bun”, atunci in titlul anuntului puteti scrie: “Cauti un dentist bun?”. In acest caz nu numai ca aveti in titlu cuvintele cheie, dar il indemnati pe client sa raspunda afirmativ. Acest simplu truc va v-a creste vanzarile.
Randurile de descriere 1 si 2
In anunturile campaniei AdWords, cele doua randuri au scopul de a scoate in evidenta beneficiile produselor/serviciilor, cateva detalii despre acestea, garantii si un mesaj call to action.
Adresa URL
Un anunt Adwords poate iesi in evidenta cu ajutorul adresei URL. Nu trebuie sa copiati si sa inserati numele de domeniu pentru ca puteti folosi acest lucru in favoarea dumneavoastra. Schimbati URL-ul de afisare pentru a include oferta, mesajul call to action sau orice altceva ce va vor ajuta anunturile sa iasa in evidenta.
Acestea au fost cele mai importante 3 lucruri de care sa tineti cont cand doriti sa porniti o campanie Google AdWords, dar nu sunt singurele. In spatele unei campanii AdWords reusite se afla ore de munca, dar si alte lucruri de care trebuie sa tineti cont si pe care trebuie sa le stiti.
Continuati sa cititi blogul nostru si veti afla mai multe, iar daca esti nerabdator sa iti cresti afacerea contacteaza-ne si cu siguranta te vom ajuta!
Vrem sa stim parerea ta