In online realizarea de campanii de promovare este o sarcina mult mai dificila decat pare la prima vedere. De-a lungul timpului echipa noastra a preluat sute de conturi in care am gasit o multime de greseli de realizare ce au dus rezultate slabe si la costuri mari de conversie.
- Tracking
Una dintre cele mai importante greseli de marketing este lipsa trackingului conversilor. Indiferent de platforma, este nevoie de o masurare corespunzatoare a conversiilor. Nu poti crea campanii de cu obiectiv de vanzare fara ca tu sa masori vanzarile inregistrate.
Recomandare: apelati la specialisti pentru a implementa condurile de tracking ale converiilor indiferent de platforma de promovare aleasa.
- Optimizare
Campaniile nu sunt facute sa fie create si abandonate. Lipsa optimizarilor duce la consumarea bugetului de marketing fara sa obtineti rezultate. Campaniile au nevoie de optimizari periodice in functie de rezultatele obtinute anterior.
“Abandonarea” campaniilor conduce la costuri mari si la ineficienta.
Recomandare: daca nu aveti timp apelati la specialisti in domeniu pentru a se ocupa de acestea sau alocati-va cateva ore saptamanal pentru a va ocupa de acestea.
- Targetare
Targetarea ineficienta duce la epuizarea bugetului de marketing fara ca macar sa fi atins macar un mic procent din publicul vizat. Daca in cazul Google Ads sunt importante cuvintele cheie, in cazul Facebook Ads conteaza ce audiente alegeti pentru a le targeta. In mod evident acest lucru depinde de specificul fiecarei platforme.
Recomandare: invatati cum sa targetati posibilii consumatori fara sa consumati bugetul de marketing pe utilizatori care nu au nici macar o intentie de a achizitona.
- Interpretare date
O problema majora cu care ne-am confruntat si pe care unii manageri nu o constientizeaza este reprezentata de interpretarea datelor.
Este esential sa intelegeti indicatorii din platforme si cum trebuie acestia interpretati. Printr-o interpretare corecta veti sti cine cumpara, de unde cumpara, ce dispozitiv foloseste si lucru mult mai importante despre acestia precum (pasiuni, interese, afinitati etc.)
Recomandare: solicitati un audit din partea un specialisti in domeniu sau alocati-va timp pentru a studia indicatorii.
- Rata de conversie
Analizati constant rata de conversie atat a campaniilor cat si a website-ului. Pe site obtineti vanzari din mai multe surse si veti avea o rata de conversie medie de 1% sa spunem. Analizati ce canale au o rata de conversie buna si care sunt canalele ce au nevoie de imbunatatiri. De asemenea lucrati la imbunatatirea conversiei medii a website-ului.
O crestere a ratei de conversie de la 1% la 2% inseamna o dublare a numarului de comenzi.
Vrem sa stim parerea ta