Descopera 5 lucruri pe care sa le analizezi la competitia ta
Cel mai probabil ati auzit pana in prezent spunandu-se ca existenta competitiei este un lucru favorabil atat pentru afacerea dumneavoastra cat si pentru clienti.
Daca va doriti sa va dezvoltati mai repede sau daca ati sesizat o scadere a vanzarilor trebuie sa analizati concurentii pentru a identifica ce puteti face.
Ce trebuie sa analizati la competitia dumneavoastra?
- Preturile
Utilizatorii sunt extrem de sensibili la fluctuatiile de pret, motiv pentru care va recomandam sa monitorizati constant preturile pe care le practica concurentii dumneavoastra.
Daca vindeti acelasi produs, o mica fluctuatie de pret va face ca utilizatorii sa aleaga produsul concurentutului si nu produsul dumneavoastra.
- Produsele
Produsele pot crea o mare diferenta desi sunt asemanatoare. Daca dumneavoastra vindeti de exemplu incaltaminte si competitorul dumneavoastra a reusit sa obtine exclusivitate pentru cele mai noi modele de la un brand, iar utilizatorii asteptau lansarea, in mod cert competitorul va obtine mai multe vanzari.
Analizati ce produse ofera competitorii, daca au functii suplimentare sau daca ofera un plus de valoare mai mare.
- Modul de prezentare
Modul de prezentare al produselor este extrem de important. O poza neclara sau un design ce nu pune in valoare produsul poate conduce la o scadere a vanzarilor. Trebuie sa mentionam faptul ca si algoritmi Google si Facebook favorizeaza imaginile cu un design atractiv.
Clientii de asemenea sunt influentati de modul de prezentare al produselor, de imagini, clipuri, informatii si chiar review-urile utilizatorilor.
- Campaniile de promovare
Promovarea reprezinta un alt factor ce va poate lua prin surprindere. De-a lungul timpului ne-am confruntat cu competitori ce au aparut de pe o zi pe alta, iar acest lucru se intampla in business in mod constant.
Securizati-va afacerea utilizand un mix de marketing eficient care sa aduca vanzari tot mai mari constant si care sa fidelizeze utilizatorii.
- Sursele de trafic
Sursele de trafic pe care se bazeaza concurentii sunt de asemenea extrem de importante. De exemplu daca dumneavoastra v-ati focusat pe Google Ads si Facebook Ads, dar nu ati luat in calcul ascensiunea Tik Tok, iar concurentul dumneavoastra a profitat, acesta va poate lua din cota de piata.
Lucrurile pe care le-am mentionat mai sus pot parea banale, dar imaginati-va ca vi se reduc vanzarile la jumatate intr-o zi doar pentru ca un concurent a redus pretul atat de mult incat utilizatorii nici nu au mai acordat atentie produselor dumneavoastra.
Fiti cu ochii in patru si lucrati cu profesionisti pentru rezultate de top!
Vrem sa stim parerea ta