Tot mai des se vorbeste si se pune accent pe stabilirea obiectivelor incepand de la viata personala pana la mediul business.
De ce?
Pentru ca nu puteti sa conduceti o afacere sau sa gestionati o campanie daca nu cunoasteti destinati sau cel putin locul in care trebuie sa ajungeti.
In momentul crearii unei campanii de display din platforma Google AdWords va veti intalni cu o multime de functii dintre care sa alegeti lucru ce va v-a face sa va simtiti putin coplesit. Obiectivele de marketing faciliteaza luarea deciziilor, deoarece acestea va vor ghida catre tinta.
Obiectivele reprezinta indicatoarele de care aveti nevoie pentru a va crea o campania si a o gestiona in cel mai eficient mod.
In marketing exista trei tipuri de obiective:
- Sporiti gradul de cunoastere a marcii
- Influentati deciziile
- Determinati efectuarea de actiuni
Pentru a incepe crearea unei campanii cu dreptul identificati obiectivul de marketing pentru campania pe care doriti sa o creati, apoi alegeti una sau mai multe optiuni secundare.
Exemplu: Daca campania dumneavoastra are ca si obiectiv de marketing efectuarea de actiuni, pentru a face acest lucru puteti selecta functia apelati compania. Pe masura ce creati o campanie veti vedea mai multe functii precum extensiile de apel care se potrivesc acestui obiectiv, dar si altele.
In cazul campaniilor de display alegerea obiectivului va avea implicatii directe asupra functiilor si extensiilor pe care le veti putea utiliza ulterior.
Cu toate acestea modul de functionare al campanie nu va fi influentat. Disponibilitatea functiilor, performantele, rapoartele, dar si controlul dumneavoastra va ramane la fel, putand sa schimbati in orice moment obiectivul de marketing.
Ce obiectiv ar trebui sa alegeti?
Sporirea gradului de cunoastere a marcii
Veti utiliza acest obiectiv pentru campaniile dumneavoastra cand demarati o noua afacere sau lansati un produs nou pe piata pentru a-l face cunoscut. Acest obiectiv este potrivit si in mometul in care doriti sa va extindeti afacerea sau va prezentati oferta pentru clienti.
Daca doriti sa va maximizati expunerea acesta este obiectivul potrivit pentru campaniile dumneavoastra, iar functiile precum criterii demografice, directionarea catre segmente de public cu interese similare sau CPM va v-a face sa obtineti rezultatele dorite.
Influentarea deciziilor
Acest obiectiv este potrivit atunci cand doriti sa vindeti un produs pentru care este necsear sa informati publicul, sa va diferentiati sau sa atrageti clientii sa exploreze oferta dumneavoastra.
Acesta functie ii ajuta pe clienti sa efectueze cautari si sa identifice optiuni potentiale pentru produsele sau serviciile dorite.
Determinati efectuarea de actiuni
Fie ca doriti sa tagetati clientii aflati pe punctul de a lua o decizie de achizitie, cum ar fi cei care au completat un formular de contact sau au descarcat o documentatie sau vanzarea unui produs/serviciu in randul clientilor care sunt pregatiti de actiunile dumneavoastra trebuie sa alegeti acest obiectiv pentru campaniile dumneavoastra pentru a va creste vanzarile/ conversiile.
Functiile precum remarketingul si licitarea prin intrumentul de optimizare a conversiilor vor face din campania dumneavoastra una cu adevarat eficienta.
Obiectivul de marketing al campaniei de display va v-a influenta campania, iar pentru alegerea obiectivului potrivit va recomandam sa va ganditi extrem de bine ce doriti sa obtineti in urma campaniilor.
Vrem sa stim parerea ta