Economia unei tari este sustinuta de un numar foarte mare de firme sau multinationale care se lupta pentru a castiga cat mai multi clienti. Aceasta lupta este purtata pe mai multe planuri astfel incat acestea sa se diferentieze intr-un fel sau altul.

Diferentierea se poate realiza prin mai multe moduri (promotii, idei, mod de prezentare, campanii creative etc.) insa lucrul de care tinem cu totii cont in mod inconstient este brand-ul companiei respective. Crearea, dezvoltarea si promovarea unui brand este strans legata de brand awareness.

Awareness-ul reprezinta un mod de a masura gradul  de constientizare a existentei unui brand si/sau a publicitatii sale. Acesta este un concept relativ ce se bazeaza pe o stare interna, cum ar fi sentimentele sau evenimentele externe, percepute de o persoana.

Awareness-ul face parte din categoria unor stari modificate ale constintei, alaturi de meditatia sau transa. Acest concept se refera la faptul ca noi percepem simultan toti stimulii ce actioneaza asupra noastra in fiecare moment.

Acest terment a patruns in aproape toate domeniile pastrandu-si forma din limba engleza si fiind asociat imediat cu gradul de cunoastere de care brand se bucura in randul consumatorilor sau potentialilor consumatori din publicul tinta si reprezinta totodata asocierea corecta care se realizeaza in mintea acestora intre produs si companie.

Awareness-ul reprezinta unul din obiectivele unui brand pentru ca avand un grad ridicat de awareness in randul consumatorilor sau potentialilor consumatori inseamna ca brand-ul este vizibil si este usor recunoscut.

 

Hai sa ne cunoastem

Primesti raspuns in maxim 24 de ore!

Un brand ce se bucura de un grad ridicat de awareness nu  il plaseaza in mod obligatoriu in topul preferintelor consumatorilor. Avand un awareness ridicat, inseamna doar ca acest este identificat si recunoscut cu usurinta de catre clienti.

Sa presupune ca sunteti o companie si ca v-ati atins obiectivele legate de vanzari pentru ca ati investit sume consistente de bani pentru ca lucrurile sa se miste si sa castigati, dar in momentul in care incetati sa mai investiti ce s-ar intampla cu vanzarile dumnevoastra? Ce s-ar intampla cu numele firmei? Exista clienti care v-ar recunoaste produsele/serviciile ?

Raspundeti la aceste intrebari si cu siguranta veti intelege de ce investitiile in brand awareness reprezinta o necesitate. Ganditi-va la orice brand renumit si analizati publicul lor tinta, dar si comportamentul acestora.  Orice actiune intreprinsa de acea companie va fi primita de catre clientii acesteia cu bratele deschise deoarece se bucura de un grad ridicat de brand awareness datorat investitiilor in campanii de promovare si fidelizare.

Crearea unui nivel ridicat de brand awareness reprezinta elementul de baza in promovarea acestuia la baza caruia se afla un plan detaliat.

Pentru realizarea unei campanii de awareness trebuie sa se parcurga urmatorii pasi:

  1. Identificarea publicului tinta
  2. Existenta unui nume
  3. Slogan
  4. Logo
  5. Transmiterea unui mesaj
  6. Publicitarea
  7. Stabilirea si mentinerea unor relatii pozitive post-vanzare cu clientii
  8. Existenta imaginilor care sa completeze mesajul verbal transmis

Dezvoltarea unor campanii ce au ca obiectiv cresterea awareness-ului  necesita o atentie ridicata avand ca obiectiv familiarizarea clientilor sau a potentialilor clienti cu brand-ul, dar si cunoasterea caracteristicilor care il diferentiaza in sens pozitiv de alte brand-uri similare. Diferentierea brand-ului in mintea consumatorilor este rezultatul campaniilor de strategic awareness.

Investitiile in awareness fac ca in timp consumatorii sa aleaga sa cumpere brandul dumnevoastra renuntand la cel al concurentei. Acest concept poarta denumirea de brand preference, lucru pe care toate companiile si-l doresc.

Awareness-ul este un termen ce a patruns in vietile noastre foarte mult si indiferent de domeniu il vom intalni. O firma ce se bucura de un grad ridicat de awareness se va reflecta in popularitatea acestuia, nivelul legaturii dintre companie si consumatori, vanzari si fidelitatea clientilor.