pinterest social media
Brandingul si cresterea afacerii tale Articol recent Cum sa scrii un articol... Urmatorul articol Reduceri de 50% cu ocazia...

Incepand cu ultima parte a secolului XX, datorita importantei acordate perceptiei despre anumite produse si servicii distincte, marketerii au creat o perceptie specifica in mintea consumatorilor referitor la calitatile si atributele fiecarui produs sau serviciu non-generic, perceptie care poarta denumirea de brand.
 

Brandul reprezinta opinia pe care o are publicul atunci cand aude numele brandului companiei respective atat factual, cat si emotional. Valoarea adaugata intrinseca pe care o are brandul apare sub forma calitatii percepute sau a legaturii emotionale.

Spre exemplu, compania Nike asociaza produsele sale cu atletii, in speranta ca potentialii consumatorii vor transfera atasamentul emotional de la atlet la produs.
 

Brandul este perceput o promisiune deoarece compania trebuie sa livreze produsele si serviciile conform asteptarilor clientilor.
 

O companie trebuie sa adopte o strategie de branding eficienta pentru a beneficia de avantaje pe pietele din ce in ce mai competitive, contribuind la dezvoltarea companiei respective.
Strategia de branding eficienta trebuie sa parcurga urmatoarele etape:analiza situatiei, segmentarea pietei, conceperea strategiei si estimarea rezultatelor. Modul in care sunt comunicate si livrate mesajele brandului, precum si locul si catre cine sunt transmise acestea, fac parte din strategia de brand. De asemenea, promovarea, canalele de distributie, comunicarea verbala si non-verbala fac parte din strategia de brand.
 

Un brand este alcatuit din 3 componente: identificatorii, atributele si asocierile. Cu cat un brand este mai puternic, cu atat va fi beneficia de asocieri puternice. Spre exemplu, daca se aduce in discutie termenul “eficienta”, ce companie de marketing va alege?
 

Pentru un brand, pozitionarea acestuia este foarte importanta in calea dezvoltarii companiei. Pozitionarea acestuia se formeaza cu ajutorul beneficiilor economice, functionale si emotionale.
 

Valoarea perceputa a serviciilor si produselor oferite ocupa locul central in pozitionare intrucat consumatorii vor lua decizia de achizitie in urma atractivitatii si comunicarii respectivei pozitionari.
 

In concluzie, caracteristicile unui brand sunt reprezentate de reputatie, incredere si de recunoasterea in randul clientilor. Brandingul trebuie sa se axeze pe cerintele publicului tinta si sa se adapteze schimbarilor intervenite astfel incat strategia sa fie de tip win-win.

Share

Vrem sa stim parerea ta