pinterest social media
Ce inseamna bounce rate si cum il poti optimiza Articol recent Eroare 404 not found - Ce... Urmatorul articol 10 lucruri pe care nu le...

Ce inseamna bounce rate?

Daca nu esti prea bine documentat la acest capitol, probabil ca si tu ai reactionat la fel: ”bounce rate ce inseamna”? Este vorba de acea modalitate prin care afli cele mai multe informatii despre utilizatorii paginii tale. Astfel, cu cat bounce rate-ul este mai mare, cu atat calitatea acestora este mai putin buna. Mai exact, au ajuns pe site-ul sau blogul tau, dar au plecat fara sa mai analizeze si celelalte sectiuni.

 

 

Cum poti reduce bounce rate-ul?

La ora actuala, Internetul iti ofera posibilitatea de a-ti castiga existenta prin intermediul unei afaceri online. De altfel, dupa cum probabil ai observat si singur, afacerile in mediul virtual sunt pe o panta ascendenta, asa ca poate nu ar strica sa incerci si tu sa vezi cum stau lucrurile. Si… ajungi sa te convingi rapid ca nu este suficient sa ai un site sau blog pentru ca banii sa inceapa sa intre in conturile tale.

 

Cum influenteaza performanta website-ului?

Fie ca vrem sau nu vrem, este cert ca depindem de Internet mai mult decat am fi tentati sa o recunoastem. Din ce in ce mai multe oportunitati apar precum ciupercile dupa ploaie, si parca simti ca te mananca sip e tine palmele sa faci ceva din pasiunea ta pentru Internet. Si prin a face ceva avem in vedere obtinerea de ceva bani curati, iar nu scheme de pacalit pe cei mai creduli.

 

Analizarea bounce rate

Dupa cum spuneam, un bounce rate mic inseamna ca ”e de bine”. Cu toate acestea, analizarea lui trebuie sa se faca impreuna cu alte metrici, iar daca nu te pricepi la acest aspect, vorbeste cu un expert. Acesta te va lamuri exact ce inseamna termenul Bounce Rate Google Analytics si ce ar trebui sa faci in continuare.

De evitat

Pana sa ajungi insa la un expert, iti recomandam sa incerci singur sa ai un nivel mic al bounce rate-ului. Astfel, evita multimea de pop-up-uri, muzica din fundal sau unele prezentari video care incep sa se deruleze automat.

De asemenea, nu neglija incarcarea paginilor, care trebuie sa fie una rapida, asa ca ia in calcul si o firma de hosting buna. Cuvintele cheie folosite trebuie sa fie relevante, si nimic de pe site-ul tau nu trebuie sad ea impresia ca esti ”la vanatoare” de clienti.

 

Recomandari de la specialisti

Pentru un site profesionist, recomandarile specialistilor sunt numeroase. Ai grija permanent sa ai continut relevant pentru publicul tau tinta, meniurile de navigare si paginile sunt usor de utilizat, motorul de cautare este la loc vizibil, nu exagera cu link-urile externe, paginile trebuie sa se deschida rapid si in fereastra noua, etc.

Evident, numarul lor este mult mai mare, si de aceea trebuie sa studiezi serios problema. In caz contrar, risti ca site-ul sau blogul tau sa ingroase numarul celor irelevante, si pe care de regula utilizatorii le evita cat pot de mult. Poti apela la o firma specializata pentru o consultant a site-ului, dar si o optimizare SEO de calitate. Vei avea parte de cresterea traficului dorita si de un bounce rate mic, asa e o sansa sa fii cunoscut!

 

 

Strategii de reducere a Bounce Rate

  1. UX

Va recomandam sa ganditi fiecare website in asa fel incat sa oferiti o experienta cat mai buna utilizatorilor din toate punctele de vedere. Analizati comportamentul utilizatorului astfel incat sa determinat de ce acesta paraseste foarte repede paginile din site.

Creati un site usor de utilizat si de inteles de catre oricine pentru a reduce bounce rate-ul.

 

  1. Optimizati locul de afisare al Call To Action

Daca afisati pop-uri, bannere cu intrebari, chestionare, abonare la newsletter, tineti cont de locul in care acestea apar si puneti in balanta daca rezultatele oferite de acestea sunt bune in comparatie cu persoanelele care va parasesc website-ul deranjate de toate pop-urile invazive si mult prea evidente.

 

  1. Imbunatatiti viteza site-ului

Nu toata lumea are acces la internet de mare viteza, motiv pentru care este important ca website-ul dumneavoastra sa se incarce cat mai usor.

Cu cat se incarca mai repede cu atat sansele ca un utilizator sa paraseasca website-ul sunt mai mici.

 

  1. Utilizati clipuri video pentru a interactiona cu audienta

In momentul de fata va recomandam ca utilizati cat mai multe clipuri video pentru a mentine atentia utilizatorilor pe site.

 

  1. Utilizati imagini de calitate pentru a capta atentia utilizatorilor

O imagine de calitate si care transmite informatii utile va mentine utilizatorii pe site si ii va face sa descopere si celelalte pagini.

Acestea sunt doar cateva dintre lucrurile importante pe care le puteti face pentru a reduce bounce rate-ul.

Vrem sa stim parerea ta