Promovarea online este un termen din ce in ce mai utilizat de oamenii de marketing si nu numai, deoarece aceasta are cateva avantaje semnificative fata de outdoor, radio sau TV. Criza economica a adus in atentia managerilor promovarea axata pe rezultate, facand ca domeniul online sa castige teren in fata metodelor de promovare clasice.
Promovarea prin intermediul retelelor de socializare, e-mail marketing, campanii Google Adowrds sau blogosfera reprezinta doar cateva dintre metodele la care trebuie sa apeleze o firma la inceput de drum sau cu vechime in piata. Acestea sunt cunatificabile si se realizeaza cu diferite obiective de la cresterea notorietatii pana la cresterea vanzarilor.
E-mail marketing este o metoda utilizata in functie de obiectivele campaniei, tagetandu-se grupul catre care va fi trimis e-mail-ul. Avantajele campaniilor de e-mail marketing sunt date de posibiliatea de masurare a ratei de raspuns, modul de actiune al clientului si targetarea lui. In momentul in care trimitem un e-mail trebuie sa stabilim care este scopul acestuia. Putem trimite e-mail-uri ce au ca scop fidelizarea clientilor ce au avut deja contact cu afacerea pe care o detinem, prezentand in cadrul acestuia avantajele pe care le are clientul daca revine pe site-ul nostru, daca cumpara ceva, recomanda unor prieteni etc.
Se pot realiza campanii de e-mail marketing ce au ca scop vanzarea unui produs sau serviciu. E-mailurile vor fi trimise dupa ce s-a creat un portret al consumatorului si se va realiza un design si un continut adaptat destinatarului.
Promovarea in blogosfera si prin intermediul retelelor de socializare este mai greu de cuantificat, dar exista un potential imens in cadrul acestor canale de promovare. Un PR bun poate sa aduca un numar impresionat de sustinator/fani/clienti, creand in jurul brand-ului tau o comunitate. Oamenii vor sa stie ca esti aproape de ei si ca le vei raspunde la intrebari, ca le vei oferi solutii si ii vei ajuta. Prezenta ta in mediul online poate conta extrem de mult in luarea unei decizii de catre un client.
Blogerii au rolul unor lideri de opinie ce pot influenta foarte mult imaginea companiei tale promovandu-ti produsele sau serviciile, pentru ca ceea ce ei transmit publicului lor are valoarea unei recomandari. Avand un respect pentru acesti lideri de opinie, un consumator isi va schimba parerea sau va lua o decizie in legatura cu produsele sau serviciile pe care le oferi.
Campaniile de Google AdWords reprezinta cea mai eficienta metoda de promovare online si probabil toata lumea a auzit de aceasta metoda. De ce are atat de mult succes? Pentru ca aceste campanii de promovare online iti genereaza trafic de calitate, clienti targetati si direct interesati de produsul sau serviciul tau. Avand un buget bine delimitat, platesti pe actiune (PPC pay-per-clik). Avand la dispozitie o multime de intrumente de masurare a impactului campaniilor de promovare vei sti exact cat platesti pentru cate click-uri si cate conversii ai avut.
Metodele de promovare online prezentate sunt doar cateva dintre metodele la care puteti apela pentru a va atinge scopurile (cresterea vanzarilor, a brand-ului, a numarului de utilizatori etc.) Recomandarea noastra este ca in momentul in care luati decizia de a investi in campaniile de promovare online sa utilizati cel putin 2-3 canale, ceea ce se numeste mix de marketing. In acest fel veti atinge prin intermediul mai multor canale de promovare, mai multi clienti decat in mod normal.
Vrem sa stim parerea ta