pinterest social media
Ce sunt indicatorii de performanta KPI si ROI Articol recent Dimensiuni cover Facebook Urmatorul articol Eroare 404 not found - Ce...

Ce inseamna KPI?

Atunci cand vrei sa treci de la stadiul de simplu angajat la cel de a avea propria afacerile, lucrurile nu stau chiar atat de simplu pe cat ai fi tentat sa crezi la prima afacere. Vei descoperi rapid ca mai ai multe de invatat, dar daca vei reusi sa te achiti cu brio de sarcini, te vei numara si tu printre cei care au succes. Aceste afirmatii sunt valabile si atunci cand este vorba de o afacere in mediul online.

 

Ce este ROI?

Multi dintre cei care au deschis inaintea ta o afacere te-au sfatuit sa iti calculezi ROI-ul. Dar, ce reprezinta acest termen? Ei bine, ROI este prescurtarea de la Return on Investment si s-ar traduce drept rata de recuperare a investitiei.

 

Ai nevoie de profit

Atunci cand vine vorba despre o afacere, este logic ca vei investi in ea, atat financiar, dar si multa pasiune. Daca pe aceasta din urma nu o putem contabiliza, referitor la banii investiti, cu totii ne dorim sa avem parte de profit, si daca s-ar putea si mai repede, ar fi si mai bine. Aici intervine ROI-ul, care se calculeaza dupa urmatoarea formula:

 

Formula ROI (return of investment)

ROI= (Venituri in urma investitiei- Suma investita)*100/ Suma investita

Rezultatul pe care il vei obtine va fi sub forma de procent si, evident, vei avea tot interesul ca acesta sa aiba o valoare pozitiva pentru a obtine profitul dorit.

 

Pe scurt, despre indicatori de performanta

Ai auzit cu siguranta despre indicatori de performanta – KPI, dar cu siguranta nu ai incercat sa le oferi acestora o definitie. De fapt, daca ar fi sa fie data o definitie KPI cat mai exacta, aceasta ar fi totalitatea masurilor cantitative, financiare si non-financiare, referitoare la performanta acelor sarcini, operatiuni sau procese esentiale in cadrul business-ului respectiv.

 

Cuantificarea rezultatelor

Cu ajutorul acestor indicatori de performanta se  indicatorilor cheie de performanta se reuseste cuantificarea modului in care a fost realizat un rezultat. Acest lucru ofera un fel de evaluare a situatiei, daca este sa ne raportam la performanta angajatorilor, echipelor, departamentelor si organizatiilor. Cu ajutorul acestor indicatori de performanta, factorii de decizie pot lua mai usor acele decizii care sa le permita realizarea mai rapida a obiectivelor dorite, cu un maximum de rentabilitate.

 

Evaluarea succesului

Pentru a rezuma, mai spunem doar ca acesti KPI sunt esentiali atunci cand vine vorba de evaluarea succesului pe care il are o anumita afacere sau organizatie. Cu ajutorul lor se masoara cel mai bine succesul inregistrat, dar si progresul facut, totul raportat la obiectivele propuse. Cu ajutorul analizei lor se fac imbunatirile necesare – acolo unde este cazul, sau se merge pe acelasi drum, si ajuta la luarea unor decizii care sa aiba efect in succesul unei afaceri. De aceea este bine ca analiza KPI sa se realizeze cu maximum de seriozitate.

 

Indicatori de performanta exemple

Pentru a intelege si mai bine despre ce este vorba, iata si cateva exemple de indicatori de performanta, cele mai cunoscute: profitul mediu per client, rata de pierdere a clientelei, rata de abandon, timpul mediu de raspuns, timpul mediu de livrare, rata de pastrare a angajatilor, beneficiile aduse de actiuni.

 

De ce este important pentru un business sa stabileasca KPI-uri?

Stabilirea de KPI-uri si monitorizarea lor va ajuta sa gestionati afacerea intr-un mod cat mai eficient. Avand lista cu KPI evidentiata veti putea crea strategii pentru afacerea voastra astfel incat sa obtineti rezultatele dorite.

 

Monitorizarea KPI-urilor va ajuta sa:

  • Determinati daca sunteti sau nu pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivul financiar stabilit;
  • Evaluati succesul strategiei sau strategiilor realizate pe baza acestor indicatori;
  • Descoperiti care sunt ariile in care afacerea dumneavoastra are nevoie de imbunatatire;
  • Identificati orice oportunitate sau provocare;
  • Va ofera informatii despre gradul de satisfactie al clientilor.

 

Pentru a putea gestiona afacerea intr-un mod profesional trebuie sa urmariti cu mare atentie KPI-urile financiare cat si rezultatele strategiilor si actiunilor realizate pentru a indeplini KPI-urile.

Cresterea veniturilor este unul dintre cei mai improtanti indicatori al succesului unei afaceri. In plus este important sa analizati sursa veniturilor in functie de produse/servicii cat si in functie de clienti.

In functie de nisa pe care activati, urmariti cu atentie si concentrarea veniturilor si deteminati care sunt acei clienti care comanda constant sau care au generat cele mai mari venituri pentru afacerea dumneavoastra.

Fie ca este vorba de o afacere online sau o afacere fizica urmariti profitabilitatea si faceti din aceasta un obiectiv pentru firma dumneavoastra.

 

A vinde mult, nu garanteaza si un profit mare.

Investiti inteligent si tineti sub control cat mai multi indicatori de performanta cheie(KPI), stabiliti obiective si calculati intotdeauna rentabilitatea (ROI) .

Vrem sa stim parerea ta