Ce sunt influenceri si cum te pot ajuta sa iti cresti vanzarile Urmatorul articol Strategii de promovare de...

Promovare prin intermediul influencerilor

 

Un influencer este o persoana care are puterea de a influenta deciziile de cumparare ale celorlalti, datorita autoritatii, cunostintelor, pozitiei lor sau a relatiei cu publicul lor.

Influencerii se impart in 3 grupuri:

  1. Micro-influenceri: acestia au in mod obisnuit intre 5.000 si 100.000 de followeri care ii urmaresc.
  2. Macro-influenceri: acestia sunt experti intr-un anumit domeniu, lideri de opinie si creatori de continut profesionisti. Acestia au un numar cuprins de followeri de la 100.000 la 1.000.000.
  3. Mega-influenceri: acestia sunt jucatori importanti cu mai mult de 1.000.000 de utilizatori care ii urmaresc si printre ei se numar adesea celebritati.

Procentul interactiunilor pe fiecare postare difera in functie de numarul de followeri ai influencer-ului.

Nivelul de interactiune a unei postari a unui micro-influencer este in medie cuprins intre 25% – 50%. Acest tip de influenceri este cel mai numeros si are cel mai puternic nivel al interactiunilor.

Macro-influencerii au in medie un nivel al interactiunilor cuprins intre 5%- 25% pentru fiecare postare si pot ajunge un numar de 10 ori mai mare decat alti influenceri.

Un mega-influencer genereaza de obicei un nivel al interactiunilor cuprins intre 2% – 5% pentru fiecare postare si au cel mai numeros public.

Pentru ca promovarea prin intermediul influencerilor sa functioneze va recomandam sa realizati colaborari pe termen lung si ca influencer-ul ales sa se potriveasca cu produsul sau serviciul promovat.

Este o incompatibilitate sa promovati mingi de fotbal cu un influencer din domeniul dansului.

Cele mai utilizate modalitati in care brandurile colaboreaza in mod obisnuit cu influencerii sunt:

– postari sponsorizate;

– recenzii ale produselor;

– articole scrise de influenceri pe blogul companiilor;

– colaborari la evenimente sau campanii;

– oferirea de produse cadou;

– recunoasterea influencer-ului ca asociat.

Includerea promovarii prin intermediul influencerilor a produselor sau serviciilor unei firme este extrem de eficienta daca aceasta este realizata intr-un mod cat mai profesional. Influencer-ul trebuie sa se potriveasca cu business-ul dumneavoastra, iar dupa discutiile cu acesta alegeti cea mai buna modalitate de a va promova.

Share

Vrem sa stim parerea ta