Un slogan de succes ”vinde” cel mai bine afacerea
Toata lumea stie ca atunci cand pornesti o afacere, doua lucruri sunt esentiale: logo-ul si sloganul. Cele doua reusesc sa te aduca la cunostinta publicului, si de ele depinde daca il transformi sau nu intr-un client.
Ce este sloganul
Daca despre logo lucrurile sunt cat de cat clare, trebuie sa retii ca un slogan este cel care te atrage auditiv, asa ca trebuie sa ii acorzi atentia cuvenita. Mesajul transmis de un slogan trebuie sa fie cat mai clar, concis, si sa iti defineasca in minimum de cuvinte afacerea. Cu ajutorul lui, clientii sau potentialii client te vor identifica mai usor in multimea de firme de acelasi gen de pe piata.
Pentru ca un slogan sa fie pe placul utilizatorilor si sa aiba succesul dorit trebuie sa fie:
- Unic si potrivit firmei sau produsului cu care este asociat;
- Pozitiv si suficient de puternic pentru a starni interesul in mintea utilizatorilor astfel incat sa se genereze un subiect de discutie si sa conduca la vanzare;
- Greu de imitat de catre orice alt competitor;
- Usor de inteles de catre oricine
- Evidentieze un beneficiu clar pe care produsele sau serviciile il ofera, beneficiu pe care utilizatorii sa il aprecieze si care sa ii determine sa efectueze o achizitie.
- Unul dintre stalpii vanzarilor pe termen lung. La nivel mic, sloganul nu va avea un impact mare, insa ganditi-va la impactul acestuia atunci cand aveti mii de clienti si un nume pe piata.
Atunci cand dedici timp pentru a crea un slogan, este esential sa cunosti foarte bine afacerea, iar acest lucru te va ajuta sa identifici un slogan care se potriveste atat elementelor mentionate mai sus cat si dorintelor tale.
Cunoscand afacerea, elementele unui slogan, scopul si modul in care trebuie sa fie, vei putea crea un slogan si pentru afacerea ta.
Dorim sa mentionam faptul ca daca sunteti la inceput, sloganul nu va influenta vanzarile, insa este important sa stiti care este obiectivul activitatii si care este ideea din spate, pentru ca prin realizarea fuziunii dintre ele veti putea crea si un slogan ulterior perfect.
Convine consumatorul sa te aleaga pe tine
Fara indoiala ca ai auzit si tu numeroase exemple de sloganuri, unele mai putin reusite – pe care le-ai uitat imediat, si altele cu adevarat bune, care ti-au ramas in minte si acum. Un slogan bun convinge consumatorul sa te aleaga pe tine, si nu pe firma concurenta, asa ca nu e lucru usor sa il gasesti pe cel mai bun.
Mesaj de impact
Creativitate si profesionalism. Aceste două atribute nu trebuie sa iti lipseasca atunci cand intentionezi sa creezi un mesaj de impact pentru publicul tau. Cateva dintre cele mai bune exemple de slogan sunt cel al firmei Nike – “Just do it!”, sau al celor de la Audi – „Progres prin tehnologie”. Putini sunt cei care nu le cunosc. Nu mai zicem de Coca Cola, care deja nu mai are nevoie de nicio prezentare: „Taste the feeling” sau „Make it real”.
Cum creezi un slogan bun
Pentru a crea un slogan bun, trebuie sa iti cunosti bine publicul tinta si sa stii la ce reactioneaza, evita limbajul de lemn (cuvinte precum ”inovare”, ”descoperire”, ”putere”, ”global” sunt mult prea comune), incearca sa gasesti un mesaj simplu si usor de retinut, fii credibil si nu uita sa fii original. Daca simti ca nu poti gasi ceva care te multumeasca, poti apela la specialist, care vor sti imediat sa se plieze pe cerintele tale sis a iti ofere acel slogan de care firma ta avea nevoie pentru a se impune pe piata.
Nu te complica prea mult
Chiar daca esti cel mai bun in bransa ta, asta nu inseamna ca vei gasi rapid un slogan perfect. Din contra, vei fi tentat sa dai cat mai multe amanunte si de aici va rezulta ceva anost, pe care publicul l-a uitat imediat ce l-a citit. Mai bine intriga-l, fa-l sa te cunoasca, pentru ca publicul adora sa aiba impresia ca el a fost cel care te-a descoperit, si nu tu te-ai impus.
Gandeste-te bine cum va fi interpretat de public dar si de celelalte firme, si mai ales, fii foarte atent ca nu cumva sloganul ales de tine sa fie folosit de o alta companie, sau sa fie prea asemanator cu al acesteia. Risti sa ai probleme inutil, dar… nu credem ca mai era nevoie sa mai afirmam asta. Succes!
Vrem sa stim parerea ta