Una dintre cele mai frecvente intrebari primite de-a lungul timpului este “cum ma promovez online?”.
Cel mai potrivit raspuns este tot o intrebare: “care este obiectivul promovarii?”
Foarte multi antreprenori si in mod special cei ce se afla la inceput de drum traiesc cu impresia ca promovarea online este o reteta sigura,
Adevarul este ca promovarea online eficienta se realizeaza prin utilizarea unui mix de canale formandu-se un mecanism complex in care fiecare componenta joaca un rol important. Doar prin crearea unui site si a unor conturi pe retelele de socializare, nu veti obtine rezultatele asteptat.
Reveniti cu picioarele pe pamant!
Online-ul poate parea un miraj pentru ca la o simpla cautare gasim informatii si studii de caz despre firme care au investit o anumita suma in marketing online si au obtinut de 20 de ori mai mult, dar ceea ce foarte multi nu ia in calcul este afacerea despre care este vorba. Este normal ca o firma cu o vechime de peste 5 ani pe piata, cu un brand puternic, cu un magazin optimizat, cu o baza de clienti solida, cu produse de calitate si cu o echipa de marketing eficienta sa obtina astfel de rezultate.
Incepe cu promovare gratuita
Incepe cu lucrurile pe care le poti face de unul singur: posteaza anunturi, creaza-ti o pagina de Facebook si obtine cat mai multe like-uri in mod gratuit, spune-le prietenilor cu ce te ocupi si roaga-i sa te ajute sa cresti, inscrie-ti firma in Google My Business, fi activ pe retelele de socializare, optimizeaza site-ul in limita cunostintelor pe care le ai sau le poti dobandi, trimite e-mailuri, creaza concursuri s.a.
Investeste in promovarea online
Orice investitie in promovarea online nu este o pierdere. O campanie derulata acum, va poate genera comenzi la o luna sau un an dupa ce aceasta s-a terminat. Efectele unei campanii de marketing nu pot fi masurate in totalitate de pe o zi pe alta.
Orice persoana isi poate promova afacerea utilizand campanii PPC (AdWords, Facebook, Intagram, Email marketing s.a.) insa rezultatele nu vor fi maxime.
Lucrati cu specialisti in domeniu si cu agentii, pentru ca astfel veti sti ca suma investita este utilizata pentru maximizarea vanzarilor. O agentie dispune de cunostintele necesare pentru a putea sa obtina maximul cu bugetul disponibil.
Obiectivul pe care il stabiliti va fi cel care va determina care este cea mai buna modalitate de a va promova, insa cel mai important este sa aveti rabdare si inovati in permanenta.
Vrem sa stim parerea ta