Dispozitivele mobile au restructurat maniera in care oamenii interactioneaza cu tot ceea ce se afla in jurul lor. Conform unui studiu realizat de Google, 80% din oameni folosesc un dispozitiv de tip smartphone ceea ce pentru marketeri inseamna canalizarea eforturilor catre acest mediu . Astfel, Google separa cautarea pe desktop de cea pe mobil, prioritizand-o pe cea din urma. Oamenii din cadrul companiei Google au afirmat ca ,,Desi va exista un singur index pentru website-uri si aplicatii, algoritmii vor utiliza in primul rand continutul de pe varianta mobila a site-ului pentru a ranka acea pagina si pentru a intelege datele.”
Avand la baza aceasta modificare a algoritmului de rankare, Google va indexa continutul mobil si il va utiliza pentru a decide pozitionarea in rezultatele de cautare, indiferent daca tu folosesti varianta mobil sau cea pentru desktop. Cu alte cuvinte, daca site-ul tau nu este mobile-friendly, acest lucru va avea un impact si asupra ranking-ului de pe desktop. Pentru cei care nu au o varianta pentru mobil, Google va utiliza varainta de desktop pentru a ranka respectivul site sau pagina web. Daca ai un site responsiv, care isi modifica continutul in functie de dispozitivul folosit, atunci nu trebuie sa faci vreo schimbare. Insa, a avea un website responsive, optimizat pentru mobil nu este de ajuns.
Viteza de incarcare a paginilor conteaza in mare masura de aceea este indicata utilizarea unui plugin AMP ( Accelerated Mobile Pages). Conceptul AMP are la baza optimizarea paginilor web accesibile de pe mobil, ajutandu-le sa se incarce intr-un interval de timp mai scurt. In plus, trebuie sa ai in vedere tipul de continut pe care il generezi, fiindca acesta trebuie sa fie lizibil si usor accesibil de pe smartphone-uri. De exemplu, un utilizator de mobil nu va putea asimila un articol de 3000 de cuvinte, fiindca lungimea textului il va obosi si il va determina sa iasa de pe respectiva pagina. Prin urmar, schiteaza un articol de lungime redusa, cu imagini sugestive de rezolutie bune astfel incat continutul sa ajunga direct la publicul tinta. Un studiu realizat de Google arata faptul ca 53% din utilizatorii parasesc un site sau o pagina web daca aceasta nu se incarca in trei secunde.
Asadar, tinand cont de aceste informatii, iti poti optimiza website-ul pentru mobile astfel incat sa iti poata permite realizarea a cat mai multor conversii.
Vrem sa stim parerea ta