GRESELI FRECVENTE IN MARKETING DIGITAL
In promovarea unei afaceri se fac o multime de greseli care duc la esec si la concluzii gresite, iar in cele ce urmeaza vom evidentia cateva care sa va creeze o imagine de ansamblu.
- Tracking
Principala greseala in marketing digital este reprezentata de lipsa trackingului. Antreprenorii aloca bani pentru marketing, insa majoritatea dintre acestia nu monitorizeaza care sunt rezultatele marketingului online si din ce canal au venit vanzarile.
- Strategie
Majoritatea persoanelor fara experienta investesc in marketing digital fara sa aiba in spate o strategie sau un obiectiv bine conturat. Acestia isi doresc vanzari sau clienti, insa adesea strategiile directe nu functioneaza si sunt necesare campanii de generare trafic, urmate de campanii focusate pe obtinerea de conversii.
- Canale de marketing gresit alese
Alegerea canalului este o alta greseala majora. Sunt sanse ca cele mai populare canale de promovare sa nu functioneze pentru afacerea dumneavoastra.
De exemplu, nu poti promova o firma de tractari auto pe Facebook, cand toti oamenii ce au nevoie de astfel de servicii cauta pe Google.
Este important sa monitorizati traficul de pe site si sa setati conversii (plasari comenzi, apeluri, formulare de contact etc.) astfel incat sa stiti daca un canal sau altul este bun pentru afacerea dumneavoastra.
- Buget prea mic
Bugetul este o problema in cazul marketingului digital. Nu puteti vinde precum Emag care are bugete de zeci sau sute de mii de euro alocate pentru marketing cand dumneavoastra aveti un buget de 100-200 euro pe luna. Trebuie sa fiti realisti si sa va raportati asteptarile la bugetul de marketing alocat.
In medie clientii nostri platesc in medie 25 de lei pentru o comanda/lead, dar acest cost poate fi influentat de o multime de facturi.
Daca dumneavoastra aveti buget de 1000 de lei puteti obtine aproximativ 40 de comenzi/leaduri. Este nerealist sa sperati la sute de comenzi cu un buget de 1000 de lei pentru ca orice platforma de promovare are ca obiectiv obtinerea de profit si nu vor permite sa obtineti clienti fara sa investiti bani.
- User experience
User experience este o alta greseala de marketing, pentru ca fara o experienta buna oferita utilizatorilor pe site, vanzarile sunt dramatic afectate.
Sunt sigur ca cel putin o data v-ati enervat ca ceva nu functiona la un site sau ca nu se incarca repede si ati iesit. Acelasi lucru il fac si clientii dumneavoastra. Cand experienta oferita este defectuoasa, acestia decid sa iasa de pe site.
Acestea au fost top 5 cele mai mari greseli de marketing, insa lista acestora este mult mai mare.
Investiti intelept!
Vrem sa stim parerea ta