Promovarea online a luat amploare si exista firme care in momentul actual investesc sume imense in promovare, insa trebuie sa se asigure ca fondurile lor sunt cheltuite asa cum trebuie.
Promovarea online a cunoscut o crestere foarte puternica la nivel global in ultimii ani, iar anul trecut pentru prima data, veniturile din promovarea online le-au depasit in Statele Unite pe cele din TV, potrivit unui studiu realizat de Interactive Advertasing Bureau si PwC. Tinand cont de acest sondaj, tot mai multe companii si agentii incep sa se indrepte catre promovarea online si fac studii pentru a investi banii intr-un mod eficace.
Decizia de a cumpara un bun sau un serviciu in comparatie cu un altul nu este asa de usor de luat in mediul online. Un cumparator navigheaza pe cel putin 3 site-uri inainte de a luat decizia finala, iar aici intervine promovarea online, care are rolul de a capta atentia si a face un user sa ia decizia de a cumpara.
Firmele investesc sume destul de mari in campaniile de promovare, insa sunt si cazuri in care agentiile pot irosi banii companiilor printr-o promovare online ineficienta.
Promovarea pe canale gresite
Una dintre cele mai mari greseli in promovare o reprezinta promovarea pe canalele care nu aduc niciun rezultat in ceea ce priveste vanzarile. Plecand de la niste premise gresite, alegem sa ne promovam pe canale ce nu ne vor aduce rezultatele dorite si in mod implicit acolo nu vom gasi clientii nostri.
In functie de canalul pe care alegem sa ne promovam, vom atinge anumite categorii de persoane, iar acest lucru este crucial pentru campaniile noastre. Este ca si cum ti-ai dori sa cumperi o mancare dintr-o reprezentanta auto.
Targetarea gresita
Tagetarea reprezinta o alta cauza a campaniilor ineficiente. Daca publicul tinta nu este bine delimitat sau nu exista date foarte precise despre el, campaniile de promovare online nu vor putea fi create si optimizate asa cum trebuie, iar rezultatele vor intarzia sa apara. Targetare trebuie sa se faca in urma unor cercetari si sondaje pentru a stabili exact publicul nostru tinta. Cunoasterea afacerii, a scopului acesteia, dar si a publicului caruia ne adresam reprezinta elemente cheie in drumul spre atingerea obiectivelor.
Suprapunerea mesajelor publicitare la acelasi public pe mai multe retele.
Foarte multe agentii de publicitate fac greseala de a bombarda cu acelasi mesaj publicitar, aceleasi persoane pe mai multe retele de socializare, alocand o multime de bani degeaba. Puneti-va in locul acelei persoane si ganditi-va daca acest lucru v-ar determina sa intrati pe acel site sau sa achizitionati acel produs sau serviciu. Raspunsul este nu, ba chiar v-ar lasa un gust amar si v-ar enerva acest lucru.
Este foarte important ca in momentul in care va promovati pe un anumit canal sa tintiti acele persoane pe care nu le puteti atinge pe celelalte platforme de comunicare. Agentiile au datoria de a identifica publicul tinta foarte bine si sa aiba o descriere cat mai detaliata a persoanelor care frecventeaza fiecare retea de socializare.
Promovarea online poate sa aduca un plus de valoare firmei tale, dar doar daca iti cunosti foarte bine firme, ceea ce oferi, cui te adresezi si unde iti vei intalni clientii.
Vrem sa stim parerea ta