In ultima perioada a fost o „explozie” a numarului de magazine online deoarece dorim sa economisim timp si sa obtinem ceea ce ne dorim intr-un timp cat mai scurt.
Un magazin online are nevoie de mult timp si de investitii serioase pentru a genera vanzari si este o greseala sa considerati ca o postare pe Facebook, un clip si un story reprezinta succesul magazinului dumneavoastra.
Cheia succesului il reprezinta promovare magazin online avand in minte o strategie pe termen lung. Retelele de socializare sunt trecatoare, iar focusarea pe un singur canal de promovare poate duce la falimentul afacerii dumneavoastra.
Acum cativa ani, Facebook era cea mai importanta platforma de social media pentru vanzari, insa acum isi imparte cota de piata cu Instagram, Tik Tok, Twitter si multe altele.
Pentru a ajuta cu promovare magazin online, va recomandam urmatoarele lucruri care tin de bunele practici:
- Oferiti produse de calitate
- Tineti cont de parerile clientilor dumneavoastra
- Faceti calculele de rentabilitate pentru a intelege eficienta activitatilor pe care le realizati
- Fidelizati-va clientii
- Construiti un brand pas cu pas
- Recompensati-va clientii cu reduceri si promotii speciale
- Fiti prezenti pe retelele de socializare
- Investiti in mai multe canale de promovare simultan
- Lucrati cu oameni profesionisti
- Facilitati procesul de achizitie
Ceea ce am enumerat mai sus reprezinta cateva sfaturi despre lucrurile pe care sa le aveti in vedere daca doriti sa aveti succes, insa va voi explica in cele ce urmeaza care sunt pasii pentru a face o promovare a unui magazin online in mod eficient.
- Website functional
Primul pas este sa va asigurati ca websiteul este 100% functional, bine structurat, are continut si explicatii suficient etc. Verificati website-ul din toate punctele de vedere pentru a nu dezamagi utilizatorii.
- Tracking
Implementati Analytics, Facebook Pixel si Google Search Console pentru a monitoriza traficul pe care il veti primi.
- Social Media
Puneti la punct conturile de social media. Completatile cat mai mult posibil, creati postati si programati si altele pentru urmatoarea perioada.
- Blog
Nu ignorati prezenta unui blog pe website. Articolele scrise va ajuta sa detaliati experienta pe care produsele comercializate pe magazinul online o ofera si astfel veti atrage trafic.
- Email Marketing
Implementati o strategie de email marketing pentru a colecta emailuri. Nu uitati ca este important sa oferiti ceva la schimb pentru emailul utilizatorului.
Pana in acest punct sunt lucruri pe care le puteti realiza in mare parte pe cont propriu, insa accelerarea cresterii magazinului dumneavoastra presupune o promovare constant pe mai multe platforme.
Suntem constienti ca acest lucru este sustinut de multiple articole si din perspectiva managementului unui magazin, acest lucru poate parea o risipa, dar in realitate nu este asa.
In Romania, antreprenorii au in minte faptul ca o investitie de 100 de lei trebuie sa genere vanzari de 700-800 de lei, iar daca cu 100 de lei nu se obtin vanzari, inseamna ca investitia a fost inutila. Acest lucru este gresit deoarece daca o firma ar investi cate 100 de lei pentru a-si crea o imagine, brandul magazinului ar fi mult mai puternic.
Magazine online precum Emag, Fashion Days, About You si altele au investit inclusiv in reclame le TV. Credeti ca a comandat cineva imediat dupa ce a vazut o reclama ce intrerupe filmul preferat?! Cel mai probabil nu, insa brandul respectiv a ramas in mintea utilizatorilor.
Cum puteti accelera cresterea unui magazin online?
Din punctul nostru de vedere, un magazin online la inceput de drum trebuie sa aiba in vedere cele 3 canale principale de promovare, iar strategia pe care v-o propunem are nevoie de timp si ajutorul unei agentii de promovare magazin online.
- SEO – Optimizarea website-ului pentru motorul de cautare
Investiti inca de la inceput in SEO pentru a va consolida pozitia si pentru a obtine trafic in mod organic, iar prin continutul postat cat si prin toate celelalte activitati pe care dumneavoastra sau agentia le realizati urmariti sa obtineti vanzari.
- Google Ads
Promovarea prin intermediul Google Ads a devenit tot mai complexa, iar Google Shopping este atat de eficient pentru magazinele online, incat rezultatele generate concureaza cu cele pe care le obtine Facebook Ads.
Recomandarea noastra este sa lucrati cu o agentie care sa se ocupe de toate tipurile de promovare pe Google Ads.
- Facebook Ads + Alte retele de socializare
Alocati timp pentru a posta constant pe toate conturile de socializare, iar partea cea mai dificila este reprezentata de realizarea campaniilor de promovare.
Solicitati ajutorul unei echipe de marketing specializata care sa se ocupe de promovarea magazinului dumneavoastra, pentru ca sunt sanse mari sa irositi bugetul de marketing pe care il aveti la dispozitie.
Aceste 3 canale de promovare sunt doar primii pasi, dar poate si cei mai importanti, insa o strategie care sa le includa va genera rezultatele vizibile.
Scrie-ne daca iti doresti sa afli mai multe informatii despre cum iti poti dezvolta promovare pentru magazinul online!
Vrem sa stim parerea ta