pinterest social media

Prin intermediul acestei pagini veti obtine informatii despre cele mai eficiente strategii de copywriting prin intermediul carora sa va imbunatatiti abilitatile de scris si abilitatea de a convinge cititorii sa efectueze o anumita actiune.

Asimiland aceste strategii veti reusi sa creati continut de calitate care sa vanda si care sa va ajute sa va cresteti propria afacere. Pentru a face asta trebuie sa fiti un scriitor bun care sa fie capabil sa creeze continut pentru publicul vizat. De asemenea este important sa va exprimati intr-un mod cat mai clar astfel incat mesajul sa fie inteles. Scrieti intotdeauna doar despre lucrurile despre care aveti informatii. A crea continut despre un domeniu pe care nu il stapaniti nu veti face decat sa pierdeti increderea cititorilor. Informati-va intotdeauna extrem de bine si ulterior creati o versiune prorprie.

Urmatoarele strategii de copywriting va vor ajuta sa deveniti un scriitor mai bun si sa reusiti sa inchideti mai multe vanzari.

 

  1. Accentuati beneficiile caracteristicilor

Aceasta este una dintre cele mai importante lectii de copywriting, fiind si o lectie de baza pe care orice persoana ce lucreaza in domeniu ar trebui sa o stie. Fiecare copywriter invata inca de la inceput despre necesitatea de a accentua beneficiile asupra caracteristicilor, iar in mod surprinator acest lucru nu vine in mod natural.

Aproape toata lumea are tendinta de a scrie despre caracteristici in loc sa scrie despre beneficii. Acest lucru este total lipsit de importanta, pentru ca toate caracteristicile unui produs pot fi gasite pe multiple site-uri, in a scrie despre beneficiile oferte, plaseaza produsul sau serviciul intr-o alta lumina in ochii cititorului.

Enumerarea caracteristicilor unui produs este necesara la un anumit moment dat pentru a arata ce este inclus in produs, dar acest lucru nu convinge cititorii sa cumpere ceea ce vinzi. Evidentierea beneficilor pe de alta parte sunt mult mai convingatoare si conduc mult mai frecvent la realizarea de achizitii.

Daca abia faceti primii pasi in copywriting, tineti intotdeauna in minte acest sfat. Beneficiile trebuie sa se afle pe primul loc si ulterior acordati atentie caracteristicilor.

  1. Fiti cat mai specific posibil si transmiteti mesajul clar

Pentru a avea succes trebuie sa fiti cat mai specific posibil. Este foarte usor sa realizam afirmatii generale despre un produs sau serviciu, insa intotdeauna o dovada specifica va fi mult mai eficienta decat va puteti imagina.

De exemplu: prin achizitia serviciului X rata de conversie va creste cu 100% sau se va tripla. Mesajul este minunat, dar nu totul este perfect. Numerele generale si revendicarile generale sunt prea frumoase ca sa fie adevarate si nu sunt tocmai credibile pentru clienti.

Un mesaj mult mai convingator ar trebui sa sune astfel: „ serviciul x a crescut rata de conversie pentru un client cu 58%, iar acesta economiseste in medie 254 lei pe luna.

Cu o astfel de exprimare sunteti mult mai specifici si sunt numere mult mai credibile.

  1. Targetati emotia

Cand vine vorba de achizitii, oamenii cumpara de cele mai multe ori din motive emotionale. Desi credem ca un produs a fost achizitionat pe baza motivelor logice, adevarul este ca de cele mai multe ori facem achizitii pe baza emotiilor.

Emotiile noastre stau la baza mai multor decizii decat am putea crede. Un copywriter profesionist va sti intotdeauna ca vanzarea unui produs nu inseamna ca trebuie sa scrie despre un motiv pentru care clientii au nevoie de ceea ce prezinta.  Pentru ca acel articol sa fie eficient, creati un contex, un scenariu care sa faca utilizatorii sa isi doresca ceea ce vindeti.

Intotdeauna incercati sa faceti cititorul sa intre in lumea pe care voi o descrieti, iar din momentul in care acesta a facut primi pasi, evidentiati beneficiile produsului si importanta acestuia astfel incat sa realizeze ca are nevoie de un astfel de produs in viata sa.

  1. Testimoniale

Testimonialele joaca un rol important in redactarea unui continut eficient. Cand vine vorba de un copywriting profesional, trebuie sa stiti cum sa utilizati reviewurile pentru un produs sau serviciu.

Atunci cand creati un articol in care spuneti despre un produs ca este cel mai bun pentru un anumit lucru, chiar daca este adevarat, utilizatorii se vor indoi de ceea ce spuneti, pentru ca vor considera ca sunteti sustinatori si ca nu veti spune nimic rau despre produsul respectiv.

Pentru a creste credibilitatea informatiilor, oferiti marturiile alor persoane ca si dovada. Acesta este si motivul pentru care atat de multe site-uri folosesc marturii pe site-urile lor.

Sa presupunem ca doriti sa vindeti un laptop si chiar este cel mai performant. Pentru ca informatiile sa fie cat mai credibile pentru utilizatori, incercati sa obtineti marturi de la cei care l-au achizitionat deja. Fie ca sunt marturi video, sau printscreenuri cu mesajul lor, acestea va vor ajuta. Puteti de asemenea sa puneti print screenuri din anumite magazine online din care utilizatorii au achizitionat deja produsul.

Evidentierea acestor beneficii si caracteristici, plus sustinerea acestora prin intermediul review-urilor nu va face decat sa va castigati cititorii.

  1. Nu face totul despre tine

Desi tendinta este de a scrie lucrurile dintr-o perspectiva persoanala, acest lucru este gresit. Scrieti intotdeauna lucrurile intr-o perspectiva obiectiva. A face copywriting la nivel profesional inseamna ca trebuie sa puteti scrie intr-o perspectiva diferita, obiectiva si sa nu plasati afacerea in centru ci clientul. De cele mai multe ori veti gasi articole in care se discuta despre cat de minunat este un produs sau un serviciu, insa uita complet de clienti si ca intreg continutul trebuie sa fie pentru ei.

Detasati-va si scrieti lucrurile dintr-o perspectiva obiectiva si astfel incat sa fie util pentru utilizatori. Includeti produsele sau serviciile pe care le vindeti in contextul in care acestea rezolva o anumita nevoie a utilizatorilor.

  1. Scrie conversational

Nu uitati ca trebuie sa scrieti conversational. Chiar daca sunteti tentati sa folositi limbaj de specialitate, nu uitati ca sunt persoane care poate nu cunosc termenii respectivi.  Un articol trebuie sa contina un limbaj adaptat subiectului cat si publicului tinta.

Actul de scriere a continutului este de fapt o conversatie dintre autor si cititor. Intr-un proces normal de vanzari, vanzatorul discuta cu clientii in persoana. El apare, saluta clientul si continua sa vorbeasca despre produsul sau serviciul pe care il vinde. Singura diferenta in acest caz este ca nu exista o persoana, iar continutul trebuie sa fie usor de citit si de inteles.

Textul este conversatia sau mesajul vanzatorului, iar prin citirea acestuia utilizatorul va decide daca sa achizitioneze sau nu produsul. Pentru a fi convingatori, utilizati cuvinte si expresii pe care le utilizati zi de zi. In acest fel veti crea o legatura mult mai puternica si mai rapid.

  1. Scrie repede

In copywriting sunt diferite tehnici de a scrie si diferite moduri, pentru ca in mod clar suntem cu toti diferiti, insa aceasta strategie poate parea ciudata, insa are rolul sau. A scrie repede poate parea o strategie care va face sa creati continut de o calitate mai slaba, insa pentru a fi eficienti si a scrie de calitate, trebuie sa scrieti repede.

De ce?

Primul motiv pentru care ar trebui sa scrieti repede este reprezentat de implicarea mult a emotiilor. Utilizand partea emotionala a creierului veti pune toate ideile pe foaie intr-o ordine naturala, cursiva si persuasiva, pentru ca este mult mai emotionala si mai apropiata de ceea ce isi doresc cititorii.

Al doilea motiv pentru care a scrie rapid este un lucru bun este reprezentat de faptul ca este mult mai usor sa imbunatatiti cuvintele prezente pe hartie decat sa redactati o schita perfecta din prima. Rescrierea, adica editarea imbunatateste continutul cu mult mai mult decat investirea timpului in a scrie o prima versiune perfecta.

Puneti in practica acest sfat si analizati lucrurile din aceasta perspectiva.

  1. Folositi paragrafe scurte

Aceasta regula este extrem de eficienta in mediul online, unde paragrafele scurte sunt mult mai usor de citit.

Desi suntem invatati sa scriem paragrafe lungi, ample si complexe, in online acestea sunt ineficiente si descurajeaza utilizatorii sa continue lectura. Utilizati intotdeauna paragrafe scurte pentru a tine cititorii captivati si pentru ca acestea sa se afise foarte bine pe mobil. Nu trebuie omis acest aspect deoarece smarthphone-urile sunt foarte utilizate in procesul de informare si achizitie.

  1. Oferiti-le utilizatorilor sentimentul de apartenenta

Oamenii isi doresc sa simta ca apartin unui grup. Incluzand utilizatorii intr-un grup creati sentimentul de comunitate, iar acest lucru ii captiveaza. Studiile arata ca oamenii dupa ce cumpara un produs, simt apoi ca fac parte dintr-o comunitate ce foloseste acelasi produs.

 

Aceestea sunt 9 dintre cele mai importante strategii de copywriting prin care va apropiati de utilizatori, ii convingeti sa citeasca in continuare si le oferiti sentimentul de apartenenta pe care si-l doresc.

Nu uitati sa le cereti utilizatorilor sa se aboneze la newsletter, sa va sustina activitatea pe toate retelele de socializare si sa fiti atenti la utilizatorii fideli si sa ii recompensati.

Copywritingul necesita timp si dedicare, insa rezultatele pot fi pe masura si satisfacatoare. Puteti obtine venituri, cat si o satisfactie ca ati reusit sa ajutati utilizatorii sa gaseasca raspunsuri la anumite intrebari pe care acestia le au.