Semnele arata toate in acest fel:
Google a anuntat marti o modificare a setarilor de rotatie a anunturilor din AdWords. In curand vor fi doar doua optiuni: “Optimizati: preferati anunturile cu cele mai bune performante” si “nu optimizati: rotiti anunturile pentru o perioada nederminata”.
Optiunile curente arata asa:
Putin din povestea acestor optimizari
Acum cinci ani este istoria antica in marketingul digital, dar oricine a lucrat in paid search in 2012 isi va aminti reactia avuta atunci Google a anuntat ca setare “rotate evenly” ar dura doar 30 de zile inainte de a reveni la “optimize for clicks”, acest lucru fiind anuntat in aprilie. In luna octombrie a aceluiasi an, Google a restabilit “rotate indefinitelu”. De atunci agentii de publicitate au fost capabili sa-si fixeze testele de anunturi pe o perioada nedeterminata, urmand ca anunturile sa fie rotite in mod egal timp de cel putin 90 de zile pentru clickuri si conversii.
Google a facut clar de ceva timp ca ar pregera ca agentii de publicitate sa selecteze setarile “optimize ad rotation”.
Mai multe detalii despre aceasta schimbare
Rotatia anunturilor poate fi setata la nivel de grup de anunturi, nu numai la nivel de campanie. ( Asta ar putea face managementul mai confuz, dar ofera o doza de control mai fin.)
Optiunea”Do not optimize” ofera o rotatie uniforma standard. ( In curand ne vom referi la acest cadru ca fiind “old school”)
Noua setare de optimizare “ va optimiza anunturile dvs. pentru clickuri in fiecare licitatie individuala utilizand semnale precum cuvinte cheie, termenul de cautare, dispozitivul. Locatia si multe altele”.
Pentru a optimiza pentru conversii. Utilizati licitarea inteligenta (strategii automate de licitare). In luna mai Google a adaugat o strategie de “Maximizare a conversiilor” pentru Smart Bidding. Daca sunt utilizate strategii de licitare inteligenta, anunturile vor fi setate automat la Optimizare.
Da, Google sugereaza sa ruleze cel putin trei anunturi intr-un ad grup “ cu cat sunt mai multe anunturi ce pot fi rotite cu atat performanta anuntului va fi mai evidenta”.
Schimbarea va intra in vigoare la sfarsitul lunii septembrie. In timp ce s-ar putea sa fie niste nemultumiri in legatura cu acest tweak, ma astept ca cei mai multi oameni de marketing sa nu fie asa surprinsi si nervosi de aceasta schimbare.
Vrem sa stim parerea ta