In fiecare zi putem observa campanii Facebook Ads ce pierd bani pentru ca nu sunt optimizate corespunzator sau nu profita de targetarea precisa a publicului tinta pe ca Facebook-ul o pune la dispozitie.
Ce parere aveti despre faptul ca ceea ce oferiti sau oferta promovata in sine determina succesul sau esecul campaniei.
Gary Halbert, unul dintre cei mai buni agenti de publicitate ai secolului 20 a declarat: “ Copiile puternice nu vor depasi o oferta slaba dar, in multe cazuri, o oferta puternica va reusi in ciuda ofertelor slabe create de agentii de marketing ce copiaza”.
In esenta cu cat aveti o oferta cat mai buna cu atat aveti mai multe sanse se reusita, tot ceea ce trebuie sa faceti este sa va ganditi la acest lucru.
Ce oferta vi se pare mai creativa?
Oferta 1
Oferta 2
Cele doua anunturi reprezinta oferte foarte bune insa doar una apeleaza la emotiile dumneavoastra.
Puteti ghici despre care este vorba?
Aveti dreptate. A doua oferta este care care apeleaza la emotiile celor care vad oferta si are sanse mult mai mare sa obtina conversii.
Masurati numarul vanzarilor
Clicurile si social engagement sunt importante insa in realitate ceea ce contreaza cu adevarat este cat de multi bani obtineti de pe urma campaniilor de promovare si nu cate persoane impartasesc anuntul dvs.
Este posibil sa pierdeti foarte multi bani crezand ca un numar al clicurilor sau impresilor foarte mare este un semn ca anunturile dumneavoastra functioneaza. Acest lucru poate fi corect doar daca urmariti acest lucru.
In general scopul campaniilor este acela de a va aduce conversii, vanzari, iar daca nu urmariti cum evolueaza acestea si care anunt va aduce cele mai multe venituri veti fi predispusi sa luati decizii gresite. Aruncand o privire rapida peste campanie si observand un numar mare al clicurilor nu denota ca aveti o campanie de succes. Nu este de dat la o parte numarul acestora insa un clic pe anunt inseamna ca ati avut costuri pentru distribuirea anunturilor, iar daca clicul nu se finalizeaza cu o conversie nu putem spune ca ati castigat prea mult.
Anunturile de succes se construiesc nu se creaza.
Multi agenti de publicitate cred ca o campanie de succes este creata insa in realitate ea este construita. Punem accent pe cuvantul construit pentru ca veti crea campanii eficiente pe baza informatiilor pe care le detineti despre publicul dumneavoastra.
Daca ati construi o cladire cum ati proceda?
Mai intai de toate ati incepe cu o fundatie solida, apoi veti incepe sa asezati o serie de blocuri de constructie pentru a da forma cladirii. Ideea este ca daca sariti peste primi pasi cladirea nu ar avea sustinere si ar cadea.
La fel trebuie sa procedati si in marketing-ul pe Facebook, adica campaniile trebuie construite pas cu pas si trebuie sa corelati informatiile colectate impreuna elementele cheie pe care doriti sa puneti accent si in cele din urma anuntul castigator va prinde forma.
Dupa crearea unui anunt trebuie sa optimizati ceea ce este un concept simplu, dar adesea este complicat. A optimiza se reduce la doua lucruri:
-faceti mai mult din ceea ce functioneaza
-inceteaza sa faci ceea ce nu functioneaza
Pentru a incepe cu dreptul in crearea unor campanii de succes:
- Impartiti anuntul in diferite categorii
Trebuie sa clasificati elementele unui anunt pentru a simplifica procesul de testare. Descompunerea anunturilor in elemente distincte va v-a ajuta sa vizualizati diferit lucrurile pe care le puteti testa si optimiza.
Acestea sunt diferite elemente pe care le puteti testa:
Ad design:
-imagine
-text
-headline
-call to action
-USP
-targetarea
Tara:
-gen
-interese
-varsta
-audiente personalizate
-statusul relatiei
-purchase behaviors
-nicelul de educatie
-diverse
Pagina de destinatie/Pagina cu produsul
Plasarea anuntului
Obiectivul campaniei
Tipul anuntului
2. Optimizati in permanenta fiecare element al reclamei dumneavoastra de publicitate
Fiecare reclama va avea un impact asupra conversiilor dumneavoastra, insa pentru ca acestea sa creasca trebuie sa acordati atentie optimizarilor.
In functie de scopul urmarit acordati atentie deosebita modului de distribuire a anunturilor.
Va veti da cu parerea despre care ar functiona cel mai bine pe baza lucrurilor stiute insa adevarul este ca nu veti putea sti ce anunt va v-a oferi cele mai bune rezultate pana cand nu le testati.
Cand Adespresso a difuzat aceste anunturi, au crezut ca primul anunt ar depasi cel de-al doilea anunt, dar rezultatele au fost surprinzatoare.
Morala acestei povesti?
Cand vine vorba de testar, parerea ta nu conteaza. Aminteste-ti ca nu trebuie sa-ti asumi nimic si ca trebuie sa testati totul.
Speram ca aceste sfaturi va sunt de folos in crearea unor anunturi cat mai bune si daca vi se par utile informatiile fiti aproape de noi pentru ca vom mai posta articole care v-ar putea ajuta sa evoluati.
Vrem sa stim parerea ta