Social Media este locul in care toti suntem angrenati si suntem prezenti pe o retea de socializare sau alta, iar daca pentru persoanele fizice acestea reprezinta doar un mod de relaxare, pentru firme, social media reprezinta o sursa de venit ce trebuie exploatata.
Fie ca este vorba de o afacere la inceput de drum sau de o firma cu experienta, social media conteaza pentru acestea. Branduri precum Coca-Cola, Apple, Samsung, Nike si multe altele au oameni specializati care sa se ocupe de social media marketing.
Probabil va intrebati de ce isi irosesc timp sau de ce fac acest lucru?
Raspunsul este unul complex, dar care se leaga de ceea ce am spus mai sus si anume: trafic, vanzari, branding, comunitate.
Tehnicile de marketing moderne si strategiile pe care o firma le poate pune in practica includ si social media marketing pentru ca trebuie sa comunicati cu cei care dau like-uri si care va urmaresc. O cumunicare eficienta este in folosul firmei.
Ajuta atat la perfectionarea activitatii cat si la consolidarea unui brand si a unei comunitati care sa achizitioneze in mod constant produsele pe care le comercializati.
Care sunt beneficiile social media marketing?
Principalele beneficii pe care social media marketing le poate oferi sunt:
- Vizibilitate
Fiind prezenti pe social media si postand continut in mod constant, acest lucru genereaza un val de vizibilitate de care firma dumneavoastra se va bucura in mod organic. De asemenea, tot continutul ajuta la crearea credibilitatii firmei.
- Engagement
Continutul atrage like-uri, comentarii si share-uri, iar acest lucru poate fi un obiectiv in sine. Este recomandat sa postati continut prin care sa tineti legatura cu utilizatorii si sa interactionati cu acestia.
- Branding
Avand vizibilitate si interactionand cu utilizatorii din online veti consolida brandul firmei. Consolidarea nu depinde doar de social media, insa canalele alese vor contribui si ele deoarece utilizatorii se asteapta ca o firma sa fie prezenta pe toate canalele de promovare.
- Trafic
Continutul genereaza trafic. Nu de putine ori din continutul postat, clientii nostri au obtinut un procent considerabil de trafic, dar acest lucru a necesitat timp pentru ca este nevoie sa creati o comunitate in jurul dumneavoastra.
- Vanzari
Social media poate genera vanzari, iar acestea sunt obictivul mai multor firme, insa nu trebuie sa exagerati cu postarile prin care incercati sa vindeti. Focusati-va pe atragerea atentiei si pe obtinerea de engagement, iar in momentul in care doriti sa vindeti, faceti acest lucru intr-un mod elegant.
- Consolidare comunitate
Toate elementele de mai sus conduc la consolidarea unei comunitati. Avand o comunitate alaturi, ei va vor ajuta sa cresteti, sa fiti vizibili, sa obtineti rezultate si va vor achizitiona produsele.
Care sunt elementele importante ale unei campanii de social media marketing?
Pentru a atinge anumite rezultate aveti nevoie de o „harta”, iar primul pas este:
- Identificati-va obiectivele
Analizati in profunzime ceea ce doriti sa faceti si stabiliti obiectivul sau obiectivele ce trebuie atinse. Obiectivele pot fi: trafic, vizibilitate, engagement, vanzari, abonare la newsletter etc.
- Setati obiectivele de marketing
In acest punct stabiliti ce rezultate trebuie sa obtineti prin activitatile de marketing pe care le veti intreprinde.
- Identificati consumatorul ideal
Fie ca sunteti la inceput de drum sau aveti experienta, este important sa stiti care este consumatorul ideal, motiv pentru care creati un profil al acestuia pentru a intelege mai bine.
Discutati aspecte precum varsta, ocupatie, venituri, interese, probleme, obstacole, obiceiuri, hobbyuri, obiective etc.
- Analizati-va concurenta
Analiza concurentei va ajuta sa intelegeti activitatile pe care le-au intreprins ei si concluzionati daca strategia respectiva a functionat in cazul lor sau nu.
- Alegeti canalele de social media
In functie de activitatea afacerii dumneavoastra stabiliti ce retea de socializare este cea mai potrivita pentru a incepe.
Pentru unele tipuri de firme este potrivit Facebook-ul, insa pentru altele Instagram.
- Creati o strategie de continut
Planificati-va strategia de continut pentru o perioada de cel putin 30 de zile. Postati atat continut informativ, cat si continut promotional cu scopul de a vinde.
- Alocati buget si resurse
Este important sa desemnati oameni care sa se ocupe de punerea in practica si sa le alocati buget pentru tooluri care sa le usureze treaba.
- Desemnati
Timpul este o resursa importanta si tocmai din acest motiv este necesar sa desemnati o persoana sau mai multe persoane care sa se ocupe te indeplinirea obiectivelor sin social media.
Scrie-ne daca iti doresti sa afli mai multe despre creare unei strategii de social marketing eficiente!
Vrem sa stim parerea ta