Daca ai ajuns pe aceasta pagina, cel mai probabil esti in cautarea unor strategii de promovare online pentru magazinul tau.

De la an la an, numarul magazinelor online este din ce in ce mai mare, iar un lucru extrem de important consta in faptul ca metodele de promovare se schimba, iar competitia devine tot mai puternica.

Din exterior va parea ca un magazin online este cea mai buna afacere si poate fi, atata timp cat intelegi mecanismul si esti dispus sa lupti si sa fii rabdator pentru a obtine rezultatele dorite.

 

Voi incepe prin a va comunica faptul ca nu exista o strategie de marketing online prin care orice magazin poate obtine succesul in online.

Din experienta pe care o avem va putem spune ca la baza succesului se afla mai multe strategii care cumulate conduc la obiectivul dorit.

 

Care sunt lucrurile pe care trebuie sa le ai in vedere pentru atunci cand ai un magazin online pe care vrei sa il promovezi?

  1. Website

In mediul online, website-ul ar trebui sa se afle la baza oricarei strategii de marketing online. Spunem acest lucru deoarece tool-urile ce pot fi conectate cu acesta pot monitoriza foarte bine comportamentul utilizatorului pe website. Acest lucru va permite sa il intelegeti mult mai bine si sa va adaptati pentru a reusi sa vindeti mult mai eficient.

  1. Design si User Experience

Designul este un alt element cheie, insa este important sa stiti faptul ca prin instalarea unei teme pe site nu veti obtine o crestere a comenzilor. Temele pe care cele mai multe site-uri noi le au sunt facute pentru a arata bine si pentru a va atrage privirea, insa in esenta, este nevoie sa investiti in analiza UX si in designul site-ului pentru a putea obtine rezultatele pe care vi le doriti.

  1. Produse/Servicii comercializate

Tineti intotdeauna cont de ceea ce vindeti cat si de ceea ce concurentii dumneavoastra vand. Utilizatorii vor face comparatii, motiv pentru care este important sa va puneti in valoare produsele intr-un mod inedit si care sa convinga. Doar asa aveti o sansa in plus pentru a va depasi concurentii.

Recomandam tuturor detinatorilor de magazine online cat si site-uri de prezentare sa analizeze foarte bine concurentii si sa observe toate detaliile importante (imagini, clipuri, descrieri, oferte, beneficii, garantii, recenzii etc.)

  1. Preturile produselor sau serviciilor

In functie de obtiectivele stabilite, stabiliti un pret care sa reflecte strategia de piata a afacerii dumneavoastra. Pretul poate fi aliniat cu nivelul pietei sau puteti utiliza o strategie de pret diferita pentru a castiga din piata sau pentru a va plasa ca fiind o companie exclusivista sau scumpa.

De retinut!

Un pret la nivelul pietei nu va fi un obstacol in calatoria pentru generarea vanzarilor, insa produsul/serviciul va fi cel care va convinge. Daca acesta ofera ceva in plus, sansele de achizitie cresc.

Un pret sub nivelul pietei si o calitate peste cea din piata va accelera cresterea vanzarilor fiind doar o problema de timp pana cand numarul de comenzi va fi din ce in ce mai mare.

Practicarea unui pret peste media pietei va crea dificultati si trebuie sa oferiti calitate superioara utilizatorilor.

Asteptarile lor vor fi mult mai mari decat daca ar fi achizitionat un produs mediu sau mai ieftin.

  1. Modul de prezentare

Investiti in modul de prezentare al produselor si servicilor. Aratati ca sunteti profesionisti si faceti ca prin modul de prezentare, utilizatorul sa nu poata sa spuna nu ofertei expuse.

 

Acestea sunt doar cateva dintre lucrurile pe care trebuie sa le aveti in vedere atunci cand creati un magazin, iar intrebarea mea este” „ Cum ar putea o singura strategie sa ofere raspunsuri pentru toate aceste lucruri?”.

 

La Promos ne implicam in evolutia afacerilor si venim in ajutorul tuturor cu propuneri si idei de dezvoltare pentru care ascensiunea sa fie una rapida si sustinuta.

 

Strategiile de marketing online nu se aplica pentru toate nisele, insa va vom recomanda cateva strategii care vor da rezultate indiferent de tipul de magazin online pe care doriti sa il promovati.

 

  1. UX

Este important sa te focusezi pe UX (User Experience) si spunem acest lucru deoarece magazinul tau trebuie sa fie usor de utilizat si pe intelesul tuturor. Orice utilizator va iesi de pe site daca acesta se incarca greu, nu are un design actual, da erori, nu functioneaza cum trebuie si nu gaseste ceea ce isi doresti rapid.

Ca si strategie va recomandam sa va adaptati clientilor si sa urmariti comportamentul acestora. Investiti in optimizarea magazinului si deveniti profitabili.

Media in online este ca din 100 de persoane, un utilizator sa plasati o comanda.

Numarul comenzilor este influentat de cele mai multe ori de site, produse, pret si prezentarea acestuia.

Imaginati-va ca site-ul este actualizat si conforma asteptarilor utilizatorilor, iar prin modificari simple, dar de impact, din 100 de utilizatori veti reusi sa determinati cel putin 2 utilizatori sa comande.

Rata de conversie a crescut astfel de la 1% la 2%.

 

Ce inseamna acest lucru la nivel de vanzari?

Exemplu:

1000 de utilizatori/luna

150 lei comanda medie

Rata de conversie= (Numar comenzi/Numar utilizatori)*100

Rata de conversie 1%

Vanzari obtinute -> 1000*1%*150 =1500 lei

Rata de conversie 2%

Vanzari obtinute -> 1000*2%*150 = 3000 lei

Depuneti eforturi constante pentru ca un numar cat mai mare de utilizatori sa comande din cei care intra pe site-ul vostru.

Cum face acest lucru?

  • Acordati atentie culorilor;
  • Afisarea produselor, filtrelor, informatiilor despre produse;
  • Solicitati review-uri;
  • Oferiti reduceri;
  • Discounturi;
  • Formular de comanda simplu etc.

 

 

  1. Promovare platita

Cand vine vorba despre promovare platita, va recomandam sa lucrati cu profesionisti. A lucra cu o agentie poate parea costisitor, insa experienta si timpul pe care il economisiti pentru a crea campanii este mult mai important.

In plus, in mod sigur campaniile nu vor vinde din prima si veti investi in mod gresit banii, fara sa obtineti rezultatele dorite.

Efectele promovarii online sunt vizibile atat pe termen scurt, cat si pe termen mediu si lung, daca alegeti sa investiti in mod constant.

 

Cele mai bune canale de promovare sunt: Google Ads, Facebook Ads si Instagram Ads, iar in functie de nisa pe care o aveti puteti incerca Tik Tok, Snapchat sau LinkedIn.

Promovati cele mai bune produse si tineti cont ca este important sa promovati ceea ce utilizatorii isi doresc.

 

  1. SEO

Va recomandam sa cititi cateva articole despre SEO pentru a intelege ce este. SEO reprezinta optimizarea pentru motorul de cautare a site-ului, iar acest lucru va poate genera vanzari constante fara sa depuneti eforturi prea mari.

Avand sute de produse, asta implica mii de cuvinte cheie pe care puteti fi pe prima pagina in Google pentru a obtine vanzari.

Pentru SEO este nevoie de strategie pe termen lung, motiv pentru care va recomandam sa lucrati cu profesionisti.

 

Spune-ne in comentarii care sunt problemele magazinului tau online si iti vom oferi raspunsuri la intrebari.

Share

Vrem sa stim parerea ta

Deschide chat live
Suntem aici sa te ajutam!