pinterest social media

Daca ai ajuns pe aceasta pagina, cel mai probabil esti in cautarea unor strategii de promovare online pentru magazinul tau.

De la an la an, numarul magazinelor online este din ce in ce mai mare, iar un lucru extrem de important consta in faptul ca metodele de promovare se schimba, iar competitia devine tot mai puternica.

Din exterior va parea ca un magazin online este cea mai buna afacere si poate fi, atata timp cat intelegi mecanismul si esti dispus sa lupti si sa fii rabdator pentru a obtine rezultatele dorite.

 

Voi incepe prin a va comunica faptul ca nu exista o strategie de marketing online prin care orice magazin poate obtine succesul in online.

Din experienta pe care o avem va putem spune ca la baza succesului se afla mai multe strategii care cumulate conduc la obiectivul dorit.

 

Care sunt lucrurile pe care trebuie sa le ai in vedere pentru atunci cand ai un magazin online pe care vrei sa il promovezi?

  1. Website

In mediul online, website-ul ar trebui sa se afle la baza oricarei strategii de marketing online. Spunem acest lucru deoarece tool-urile ce pot fi conectate cu acesta pot monitoriza foarte bine comportamentul utilizatorului pe website. Acest lucru va permite sa il intelegeti mult mai bine si sa va adaptati pentru a reusi sa vindeti mult mai eficient.

  1. Design si User Experience

Designul este un alt element cheie, insa este important sa stiti faptul ca prin instalarea unei teme pe site nu veti obtine o crestere a comenzilor. Temele pe care cele mai multe site-uri noi le au sunt facute pentru a arata bine si pentru a va atrage privirea, insa in esenta, este nevoie sa investiti in analiza UX si in designul site-ului pentru a putea obtine rezultatele pe care vi le doriti.

  1. Produse/Servicii comercializate

Tineti intotdeauna cont de ceea ce vindeti cat si de ceea ce concurentii dumneavoastra vand. Utilizatorii vor face comparatii, motiv pentru care este important sa va puneti in valoare produsele intr-un mod inedit si care sa convinga. Doar asa aveti o sansa in plus pentru a va depasi concurentii.

Recomandam tuturor detinatorilor de magazine online cat si site-uri de prezentare sa analizeze foarte bine concurentii si sa observe toate detaliile importante (imagini, clipuri, descrieri, oferte, beneficii, garantii, recenzii etc.)

  1. Preturile produselor sau serviciilor

In functie de obtiectivele stabilite, stabiliti un pret care sa reflecte strategia de piata a afacerii dumneavoastra. Pretul poate fi aliniat cu nivelul pietei sau puteti utiliza o strategie de pret diferita pentru a castiga din piata sau pentru a va plasa ca fiind o companie exclusivista sau scumpa.

De retinut!

Un pret la nivelul pietei nu va fi un obstacol in calatoria pentru generarea vanzarilor, insa produsul/serviciul va fi cel care va convinge. Daca acesta ofera ceva in plus, sansele de achizitie cresc.

Un pret sub nivelul pietei si o calitate peste cea din piata va accelera cresterea vanzarilor fiind doar o problema de timp pana cand numarul de comenzi va fi din ce in ce mai mare.

Practicarea unui pret peste media pietei va crea dificultati si trebuie sa oferiti calitate superioara utilizatorilor.

Asteptarile lor vor fi mult mai mari decat daca ar fi achizitionat un produs mediu sau mai ieftin.

  1. Modul de prezentare

Investiti in modul de prezentare al produselor si servicilor. Aratati ca sunteti profesionisti si faceti ca prin modul de prezentare, utilizatorul sa nu poata sa spuna nu ofertei expuse.

 

Acestea sunt doar cateva dintre lucrurile pe care trebuie sa le aveti in vedere atunci cand creati un magazin, iar intrebarea mea este” „ Cum ar putea o singura strategie sa ofere raspunsuri pentru toate aceste lucruri?”.

 

La Promos ne implicam in evolutia afacerilor si venim in ajutorul tuturor cu propuneri si idei de dezvoltare pentru care ascensiunea sa fie una rapida si sustinuta.

 

Strategiile de marketing online nu se aplica pentru toate nisele, insa va vom recomanda cateva strategii care vor da rezultate indiferent de tipul de magazin online pe care doriti sa il promovati.

 

  1. UX

Este important sa te focusezi pe UX (User Experience) si spunem acest lucru deoarece magazinul tau trebuie sa fie usor de utilizat si pe intelesul tuturor. Orice utilizator va iesi de pe site daca acesta se incarca greu, nu are un design actual, da erori, nu functioneaza cum trebuie si nu gaseste ceea ce isi doresti rapid.

Ca si strategie va recomandam sa va adaptati clientilor si sa urmariti comportamentul acestora. Investiti in optimizarea magazinului si deveniti profitabili.

Media in online este ca din 100 de persoane, un utilizator sa plasati o comanda.

Numarul comenzilor este influentat de cele mai multe ori de site, produse, pret si prezentarea acestuia.

Imaginati-va ca site-ul este actualizat si conforma asteptarilor utilizatorilor, iar prin modificari simple, dar de impact, din 100 de utilizatori veti reusi sa determinati cel putin 2 utilizatori sa comande.

Rata de conversie a crescut astfel de la 1% la 2%.

 

Ce inseamna acest lucru la nivel de vanzari?

Exemplu:

1000 de utilizatori/luna

150 lei comanda medie

Rata de conversie= (Numar comenzi/Numar utilizatori)*100

Rata de conversie 1%

Vanzari obtinute -> 1000*1%*150 =1500 lei

Rata de conversie 2%

Vanzari obtinute -> 1000*2%*150 = 3000 lei

Depuneti eforturi constante pentru ca un numar cat mai mare de utilizatori sa comande din cei care intra pe site-ul vostru.

Cum face acest lucru?

  • Acordati atentie culorilor;
  • Afisarea produselor, filtrelor, informatiilor despre produse;
  • Solicitati review-uri;
  • Oferiti reduceri;
  • Discounturi;
  • Formular de comanda simplu etc.

 

 

  1. Promovare platita

Cand vine vorba despre promovare platita, va recomandam sa lucrati cu profesionisti. A lucra cu o agentie poate parea costisitor, insa experienta si timpul pe care il economisiti pentru a crea campanii este mult mai important.

In plus, in mod sigur campaniile nu vor vinde din prima si veti investi in mod gresit banii, fara sa obtineti rezultatele dorite.

Efectele promovarii online sunt vizibile atat pe termen scurt, cat si pe termen mediu si lung, daca alegeti sa investiti in mod constant.

 

Cele mai bune canale de promovare sunt: Google Ads, Facebook Ads si Instagram Ads, iar in functie de nisa pe care o aveti puteti incerca Tik Tok, Snapchat sau LinkedIn.

Promovati cele mai bune produse si tineti cont ca este important sa promovati ceea ce utilizatorii isi doresc.

 

  1. SEO

Va recomandam sa cititi cateva articole despre SEO pentru a intelege ce este. SEO reprezinta optimizarea pentru motorul de cautare a site-ului, iar acest lucru va poate genera vanzari constante fara sa depuneti eforturi prea mari.

Avand sute de produse, asta implica mii de cuvinte cheie pe care puteti fi pe prima pagina in Google pentru a obtine vanzari.

Pentru SEO este nevoie de strategie pe termen lung, motiv pentru care va recomandam sa lucrati cu profesionisti.

 

Spune-ne in comentarii care sunt problemele magazinului tau online si iti vom oferi raspunsuri la intrebari.

 

Strategii Marketing

 

Ce intelegem prin strategii de marketing?

Strategiile de marketing tin de setarea obiectivelor si orientarea brand-ului catre performanta si se pot implementa prin Facebook Ads, Google Ads  sau email marketing si incepe prin stabilirea misiunii, viziunii si valorile intreprinderii.

Multe domenii de activitate au dificultate in setarea activitatii in online, dar dupa o analiza eficienta si o strategie de promovare implementata corect, este posibil ca pentru orice intreprindere sa devina vizibila in online.

De la marketing-ul pe motoarele cautare care a devenit aplicat de cat mai multi pentru ca rezultatele sunt bune pana la email marketing, unde este necesar sa stochezi toate adresele de mail ale celor interesati de afacerea ta si sa-ti setezi strategia de promovare in functie de profilul potentialului consumator. Promovarea prin email marketing atrage atentia clientului prin mesajul personalizat, modul de adresare direct sau subtil care „reaprinde” interesul clientilor cu privire la ceea ce oferi sau readuce în atentia lor brand-ul tău.

In anumite business-uri ca sa ai succes, trebuie sa comunici constant cu clienţii tai. Email marketing-ul este o metoda eficienta de a testa şi menține publicul tinta catre brand-ul tau. Pe email le poti oferi diverse beneficii si oferte pentru a-i determina sa se aboneze la site-ul tau, dar si pentru a-i determina sa cumpere produsele tale.

Care sunt strategiile de promovare pe care putem sa le folosim?

  • Promovarea prin continut

O metoda eficienta de a te promova online este printr-un continut de calitate. Un content bun atrage multi vizitatori si creeaza relatii pe o perioada lunga cu clientii. Acestia iti vor apecia munca, produsele sau serviciile firmei tale se vor face cunoscute mai repede si chiar testate de oameni.

  • Giveaways

Acest tip de strategie  a devenit destul de popular, mai ales in mediul online gasim astfel de concursuri. Daca ele sunt realizate cum trebuie, iar premiul oferit este unul destul de motivant, un astfel de concurs ar putea atrage mii sau zeci de mii de participanti, iar strategia ar avea un mare succes. Aceste concursuri sunt instrumente perfecte de castigare a notorietatiix

  • Promovarea prin intermediul evenimentelor

Fie ca promovezi un eveniment extern printr-o colaborare sau iti promovezi propriul eveniment sau conferinta de presa, acesta atrage destul de multi oameni si iti poti oferi serviciile catre alte companii externe.

  • Promovare prin folosirea marketing-ului afiliat

Este o modalitate de a promova un produs sau serviciu al unei companii, iar daca acesta se vinde vei primi un comision din partea comerciantului. Exista doua directii ale acestui tip de promovare, fie esti tu comerciantul care ofera un comision persoanei care iti promoveaza produsele si reuseste sa le vanda, fie esti afiliat si castigi bani din comisioanele primite.

  • Promovare prin Social Media

Campaniile de promovare pe Facebook si Instagram sunt eficiente si iti cresc considerabil numarul de vanzari, daca apelezi la serviciile unei agentii specializate de marketing online.

  • Promovarea serviciilor prin remarketing

Prin aceasta metoda clientilor care au vizitat cel putin o data website-ul tau li se va aminti de serviciile pe care le prestezi.

  • Contactarea clientilor prin telefon sau email

Aceasta este o forma de marketing direct. Astfel de strategii de promovare a unei firme presupune crearea unor liste de date de contact, iar mai apoi contactarea fiecarui client in parte.

  • Promovarea online prin intermediul campaniilor de conversie

Daca va doriti vizibilitate, insa in acelasi timp obiectivul principal se axeaza pe cresterea vanzarilor, Facebook Ads si Google Adwords sunt raspunsul.

 

Mix de marketing? La ce ne ajuta?

Mix-ul de marketing  te poate sa ajuta sa-ti atingi obiectivele dupa ce le setezi prin cei patru P importanti.

  • Trebuie sa-ti cunosti produsul, inainte de a determina consumatorii sa il cumpere si sa stii ce beneficii iti poate aduce acesta.
  • Dupa ce iti cunosti bine produsul, trebuie sa-I setezi si pretul in functie de anumiti factori care il pot influenta.
  • Promovarea este urmatorul pas care trebuie implementat prin diferite canale de marketing, pe care trebuie sa le alegi in functie de obiectivele tale.
  • Locatia este importanta, pentru ca potentialii consumatori trebuie sa iti gaseasca produsul, asa ca prin plasament, poti intelege cum va cauta clientul produsele tale si unde le va cauta.

Afacerea ta va fi una de success doar daca urmezi acesti pasi si evident tii cont si de alte aspecte externe. Cheia in marketing este sa captezi atentia, iar o strategie in marketing online bine definita te poate ajuta sa obtii performanta pe care ti-o doresti!

 

Share

Vrem sa stim parerea ta