Strategii de promovare de Black Friday si Cyber Monday Articol recent Ce sunt influenceri si cum... Urmatorul articol Ce sunt hashtag-urile si...

Black Friday-ul  cat si Cyber Monday reprezinta oportunitati reale pentru orice firma ce isi desfasoara activitatea in mediul online si nu numai. Prin aplicarea mai multor strategii de marketing adaptate Black Friday si Cyber Monday veti putea beneficia de:

  • O crestere a traficului;
  • Awarenes;
  • Creste notorietatea si prezenta in online;
  • Obtineti leaduri si vanzari

Nu exista o reteta a succesului pentru campaniile de Black Friday sau Cyber Monday care sa va garanteze cresteri ale vanzarilor, insa din experienta acumulata si studiile realizate de-a lungul anilor de catre echipa noastra cat si de alti specialisti s-au evidentiat cateva modalitati ce va pot aduce succesul mult visat.

  1. Realizati campanii de email marketing

Email marketingul ramane una dintre cele mai ieftine si eficiente modalitati de promovare, iar acest lucru se datoreaza faptului ca o firma ce trimite newslettere periodice va avea conversii la costuri mici comparativ cu alte modalitati de promovare.

Ce trebuie sa faceti de Black Friday si de Cyber Monday?

  1. Anuntati-va clientii ca veti realiza Black Friday si Cyber Monday
  2. Pregatiti oferte greu de refuzat
  3. Segmentati-va listele de email si trimiteti produse ce beneficiaza de preturi promotionale si care reprezinta un interes pentru clienti
  4. Programati campaniile pentru ziua de Black Friday respectiv Cyber Monday pentru a intra din start cu campaniile
  5. Trimiteti emailuri after Black Friday si Cyber Monday cu alte reduceri prin care sa mentineti vanzarile ridicate.

Recomandarea noastra este ca in perioada Black Friday si Cyber Monday sa aveti cel putin 3 emailuri prin care sa va informati, atrageti vanzari si prin care sa le sustineti ulterior prin alte tipuri de reduceri.

  1. Bannere pe site prin care anuntati Black Friday si Cyber Monday

Site-ul reprezinta spatiul pe care il aveti la indemna si pe care il puteti folosi pentru a va promova asa cum doriti, motiv pentru care este esential sa anuntati si prin intermediul site-ului cu ajutorul bannelor faptul ca veti realiza campanii de Black Friday respectiv Cyber Monday.

Oferiti-le utilizatorilor posibilitatea de a se abona la newsletter pentru a fi primi care afla de reducerile de Black Friday si Cyber Monday. In acest fel rasplatiti rabdarea si le multumiti pentru faptul ca s-au abonat la newsletter. Emag.ro de exemplu organizeaza Black Friday doar o zi, vineri, 16.11.2018, dimineata la ora 06:00 iar luni Cibyer Monday, doar o zi, cu reduceri in speciali la electronice si electrocasnice.

Costumizati aceasta ideea astfel incat ea sa devina atractiva si motivati-i pe utilizatori sa va ofere emailul inainte pentru a fi informati primii de reducerile existente.

  1. Includeti social media in campaniile de promovare

Cu totii suntem conectati zi de zi si prezenti pe cel putin o retea de socializare. Este extrem de simplu sa postati pe conturile firme ofertele pe care urmeaza sa le aveti de Black Friday si Cyber Monday sau informatii despre derularea campaniilor.

Acestea nu costa nimic in afara de putin timp pe care il alocati, insa postarile pot avea un impact extrem de mare asupra vanzarilor tale si este esential sa bifezi si acest task in perioade in care vanzarile cresc chiar si de 2 ori.

Care este reteta pentru postari de succes?

  1. Creati o oferta irezistivila

Prin crearea unei oferte unice si prin intermediul careia va diferentiati veti reusi sa obtineti si atentia clientilor. De Black Friday sau vinerea neagra si de Cyber Monday apetitul pentru cumparaturi este mult mai mare, iar o oferta de nerefuzat va da un randament neasteptat.

  1. Realizati postari care sa devina virale

De ce aveti nevoie de prostari virale?

Raspunsul este: promovare gratuita. Prin crearea unor bannere creative care determina un utilizator sa dea share sau sa trimita bannerele si prietenilor veti fi promovati gratuit. In acest fel ii veti transforma pe acestia in componente foarte importante pentru campaniile voastre de promovare care nu va vor costa nimic.

  1. Mentionati recompensa

Evitati mesajele vagi si spuneti-le prin bannerele utilizate care este recompensa.Consumatorii au nevoie sa stie cum va fi recompensat efortul lor.

  1. Gasiti cea mai potrivita ora pentru a posta

O postare publicata la 3 a.m. se va dovedi foarte nefolositoare,iar aceasta va fi vazuta de un numar mic de persoane.

  1. Raspundeti tuturor comentariilor

Nu lasati niciun comentariu fara raspuns. Utilizatorii au nevoie de o dovada ca firma este atenta la nevoile si cerintele lor.

  1. Call-to-action

Nicio postare fara CTA. Cum puteti sa aveti asteptari din partea utilizatorilor sa efectueze o anumita actiune, daca nu le spuneti care sunt pasi sau cum trebuie sa procedeze printr-un indemn scurt si eficient.

  1. Includeti o numaratoare inversa pe site

Prin includerea numaratorii inverse creati o stare de alerga si motivati utilizatorii sa actioneze in timpul ramas. In general oamenii petrec peste 30 de minute pentru a cumpara un produs si analizeaza multiple site-uri pana sa gaseasca cea mai buna oferta.

Numaratoarea inversa are rolul de a limita timpul in care acesta trebuie sa ia o decizie, iar prin evidentierea faptului ca mai sunt doar 5 produse in stoc ce beneficiaza de o astfel de reducere, puneti presiune pe acesta astfel incat deciziile sa se realizeze mult mai rapid.

Recomandarea noastra este sa includeti o numaratoare inversa vizibila in permanenta pe site cand aveti campanii sezoniere sau sa includeti o numaratoare inversa la anumite produse care se bucura de o reducere pentru o perioada limitata de timp.

  1. Upsell si Cross-sell cu discounturi

Prin strategii de upsell si cross-sell veti reusi intotdeauna sa va diferentiati prin oferta creata fata de competitori. Creati combo-uri de 3-4 produse complementare ce se potrivesc perfect si oferiti pachetul clientului la un discount aplicat pretului total. Aceste tipuri de strategii functioneaza perfect pentru zilele  in care se realizeaza achizitii mari precum in zilele de Black Friday si Cyber Monday cand consumatorii sunt in cautarea unor pachete promotionale de nerefuzat si la un pret foarte bun.

 

Concluzii

Firma dumneavoastra are la dispozitie o multime de strategii de promovare si instrumente la care poate apela pentru a-si creste vanzarile. Aceste strategii pot fi aplicate si pe parcursului anului, iar eficienta lor depinde in mare masura de creativitatea mesajelor si bannerelor, targetari cat si optimizarile ce se realizeaza. Va recomandam sa urmariti Black Friday pe urmatoarele magazine: topfashion.com.ro, noblese.ro si elastixshop.ro.

Zile de accelerare a vanzarilor precum Black Friday, Cyber Monday, sarbatorile, dar si alte zile de pe parcursul unui an, reprezinta momente in care indivizii sunt inclinati spre a cheltui sume mult mai mari pe cadou si bunuri. Pentru a profita la maxim testati an de an, pastrati ceea ce a functionati si aduceti imbunatatiri pentru ca doar asa veti face fata unei piete in continua schimbare.

Ceea ce functioneaza pentru o afacere, este foarte posibil sa nu functioneze si pentru o alta. Adaptati-va strategiile, investiti in inovare si creati site-uri care sa ofere toate informatiile de care clientii au nevoie, iar aceste investitii pe termen lung se vor dovedi a fi foarte utile.

Share

Vrem sa stim parerea ta