Crearea si gestionarea campaniilor AdWords nu este o sarcina asa usoara cum poate parea la prima vedere pentru ca in primul rand fiecare specialist PPC este raspunzator pentru bugetul pe care il are la dispozitie, iar de multe ori sumele sunt colosale, iar in al doilea rand, specialistul PPC trebuie sa faca cifrele sa vorbeasca pentru el, adica sa obtina rezultate evidente si relevante care sa demonstreze eficienta activitatii lui.
Nimic nu este perfect, dar tot ce este in jurul nostru poate evolua si se poate imbunatati, lucru ce s-a intamplat si cu contul de Google Ads al unui magazin online ce comercializeaza haine pentru copii si care a venit intr-un moment in care nu reusea sa isi creasca vanzarile.
Din octombrie 2015 si pana in aprilie 2017 acestia au reusit sa obtina doar 662 de conversii la un cost pe conversie de 24,06 lei, cost destul de mare fata de rezultatele pe care le-am obtinut noi.
In cont existau in acel moment 3-4 campanii generale care converteau la costuri mari si care nu erau optimizate in mod corespunzator. Dupa mai multe luni bune in care campaniile nu au reusit sa performeze la nivelul asteptarilor, contul de Google Ads a devenit responsabilitatea noastra.
#1. Pornim de la 0
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa oprim campaniile vechi si sa incepem de la zero, deoarece stilul fiecarui specialist PPC difera, iar noi avem propriul nostru stil in a organiza campaniile. Uneori este mai usor sa creezi de la zero si sa intelegi cum evolueaza lucrurile decat sa preiei un cont si sa incerci sa optimizezi campanii in care problema este mult mai greu de gasit.
#2. Analiza datelor
Campaniile existente pe cont au fost oprite pentru a nu consuma bugetul.
Analiza datelor a fost urmatorul pas, iar faptul ca pe cont au existat campanii timp de cateva luni bune, a fost un inceput bun. Studierea datelor din campanii, dar si din Analytics, ne-a ajutat sa creem o lista cu produsele vedeta ale magazinului.
Recomandarea noastra este sa analizati orice informatie pe care o aveti la indemana si ganditi de la macro la micro. Priviti-va afacerea din perspectiva unui utilizator care nu stie ce cauta, ajungand pana in punctul in care veti identifica produsele cheie.
#3. Structurarea campaniilor
Structura campaniilor Google Ads influenteaza eficienta contului si viteza cu care acesta este optimizat.
Recomandarea noastra este ca atunci cand creati campanii sa tineti cont de structura site-ului si sa creati campanii pe categorii mari, pe subcategorii si pe produse. In acest fel veti afla ce tip de campanii performeaza cel mai bine pentru business-ul dumneavoastra.
#4.Cuvinte cheie
Dupa o analiza a site-ului, am creat o lista cu campaniile pe care dorim sa le realizam, iar urmatorul pas a fost cautarea de cuvinte cheie cu ajutorul Keyword planer, un instrument extrem de util ce va ajuta sa descoperiti cuvinte cheie noi, dar si cuvinte cheie negative. Astfel va puteti optimiza campaniile din punctul de start pentru a nu irosi sume de bani importante.
Alegeti cu intelepciune cuvintele cheie si tineti cont de pagina de destinatie, relevanta lor pentru produsele comercializate si creati anunturi care sa fie in concordanta cu cuvintele cheie.
#5 Testare de anunturi
Conform celor mai bune practici de la Google, este recomandat sa creati cel putin 3 anunturi in fiecare ad grup, lucru pe care si noi l-am implementat.
De ce aveti nevoie de cel putin 3 anunturi?
Crearea de anunturi diferite va ajuta sa intelegeti la ce stimuli reactioneaza cel mai bine utilizatorii. Este extrem de important pentru o afacere sa sti ca majoritatea clientilor sunt stimulati de de reduceri si nu de concursurile organizate. Acesta este doar un exemplu pentru a va arata ca identificarea stimulului si evidentierea acestuia in anunturi va avea un impact direct asupra vanzarilor.
#6. Extensii
Extensiile va ofera posibilitatea sa oferiti informatii suplimentare despre produsele/ serviciile pe care le comercializati. De asemenea si din punct de vedere vizual, un anunt ce contine o multime de informatii si care ocupa cat mai mult spatiu dintr-un ecran de mobil sau desktop va atrage atentia utilizatorilor si ii va determina sa de click.
Profitati de extensiile disponibile si oferiti cat mai multe informatii prin includerea cat mai multor extensii.
#7. Optimizare permanenta
Preluarea contului de AdWords a magazinului de haine pentru copii a fost partea cea mai usoara din aceasta ecuatie. In mai putin de 3 ore, am analizat datele, am gandit o strategie pentru site, am realizat o structura a campaniilor de Google Ads, am ales cuvintele cheie potrivite, am adaugat cuvintele cheie negative pentru a elimina cautarile irelevante si am adaugat anunturi si extensii care sa atraga cat mai multe click-uri.
Oprimizarea permanenta este cheia succesului pentru orice cont. Pe termen lung se pot identifica diferite oportunitati de optimizare a campaniilor pentru a creste rata de click (CTR) si pentru a obtine conversii la un cost extrem de mic.
Analiza utilizatorilor in functie de sex, varsta, locatie, orele in care realizeaza achizitiile, dar si dispozitivele de pe care navigheaza va genera concluzii si optimizari pe care trebuie sa le realizati pentru a obtine un cost pe conversie cat mai mic.
Un cont de Google Ads nu este rezultatul unei munci de o zi. Creati campanii intr-un mod eficient, alegeti cuvintele cheie potrivite, creati anunturi convingatoare, utilizati extensii, adaugati cuvinte cheie negative, testati in permanenta anunturile, analizati scorul de calitate al cuvintelor cheie, optimizati campaniile in functie de factori precum sex, varsta, dispozitiv, ora, locatie, interese etc.
O atentie marita asupra acestor elemente va v-a conduce la un cost pe conversie extrem de mic ceea ce se va reflecta intr-un numar mare de vanzari si venituri pe masura.
#8 Rezultatele campanii
In luna mai 2017 contul a devenit responsabilitatea noastra, iar campaniile derulate pana in acel moment aveau un cost pe conversie de 24 de lei.
Din acel moment si pana in iunie 2018 magazinul a obtinut cu ajutorul nostru 1913 de conversii a caror valoare depaseste 265.000 de lei.
Optimizarea permanenta a campaniilor si testarea periodica a unor campanii noi a facut ca fiecare conversie adusa pentru magazinul cu produse pentru copii sa coste firma 11,68 lei, cost pe conversie de 2 ori mai mic decat cel inregistrat initial de catre campaniile gasite pe cont.
Eficienta campaniilor se poate observa si in rata de conversie crescuta si anume 2,1%.
Munca noastra a adus pentru magazinul online 91.000 click-uri, 1.260.000 de afisari, 1912 conversii si incasari de peste 265.000 de lei.
Pentru a evidentia rezultatele activitatii noastre vom face comparatie intre doua perioade egale si anume:
01.03.2016-30.04.2017
01.05.2017-30.06.2018
Indicatorul care va arata eficienta campaniilor noastre va fi ROI ( Return Of Investment) si il vom calcula in functie de fiecare perioada, dar si cresterea acestui indicator de la o perioada la alta.
ROI= [(Venituri – Costuri)/Costuri]*100
ROI0= [(70.792 – 13.152,72)/13.152,72]*100= 438,23% -> pentru perioada 01.03.2016-30.04.2017
ROI1=[(266.324,16-22.407,29)/22.407,29]*100= 1088,56% -> pentru perioada 01.05.2017-30.06.2018
Evidentierea cresterii de la o perioada la alta se va calcula astfel
∆ ROI=[(ROI1 –ROI0)/ ROI0 ]*100
∆ ROI=[(1088,56% – 428,23%)/428,23%)]*100= 154%
Dupa cum se poate observa in calculele de mai sus, ROI a fost 2,48 de ori mai mare in perioada in care noi am gestionat contul fata de perioada anterioara preluarii contului.
De asemenea tot din calcule se observa o crestere de 154% a ROI.
Orice campanie AdWords poate fi eficienta si profitabila daca este creata si optimizata in mod corespunzator.
Fiecare afacere are un potential crescut de a se dezvolta, insa acest lucru se obtine prin munca multa plus o multime de factori de care trebuie sa se tina cont pentru a obtine rezultate maxime. La obtinerea unui numar ridicat de conversii si la costuri mici contribuie in proportii diferite factori precum: mediul economic, vremea, anotimpul, ora, dispozitivul, clientii, factorii interni firmei, produsele, magazinul, structura acestuia, designul, experienta oferita, continutul, calitatea produselor, recenziile, marketingul, targetarea s.a. Lista de factori este atat de mare incat gasirea punctelor slabe nu este tocmai o sarcina atat de usoara, motiv pentru care va recomandam sa investiti in mod intelep bugetul disponibil.
Lucrati cu profesionisti in domeniu pentru a fi siguri ca obiectivul principal il reprezinta conversiile la un cost mic si optimizati-va in permanenta activitate pentru a reusi sa ocupati o pozitie cat mai buna in online devenind in timp o autoritate!
Vrem sa stim parerea ta