Cand vine vorba de bugete de marketing, antreprenorii sunt destul de rezervati si nu inteleg complet importanta pe care investitiile in marketing o au.
De asemenea acestia fac anumite greseli deoarece desi aloca un buget, acesta este distribuit fie catre prea multe canale, fie este utilizat in mod gresit fara rezultate vizibile.
Unde se pierd banii alocati pentru marketing?
- Canale gresite
Cei mai multi bani se pierd pe canalele gresite. In functie de tipul afacerii, publicul tinta va fi preponderent pe un canal sau pe altul.
Exemplu: Facebook Ads este recomandat pentru magazinele cu articole vestimentare, insa pentru o firma de tractari, Google Ads este cel mai potrivit.
Studiati foarte bine industria in care activati si intelegeti particularitatile fiecarui canal si abia dupa aceste etape alegeti un canal pe care sa va focusati.
- Campanii si targetari gresite
Este important de stiut faptul ca nu puteti vinde tuturor si ca mult bani se pierd pe realizare de campanii gresit targetate, ce nu beneficiaza de optimizari si care incearca sa vanda tuturor.
Vindeti haine pentru nou nascuti, targetul dumneavoastra ca si varsta vor fi femeile cu varsta cuprinsa intre 25-35 de ani. Nu are rost sa alocati bani pentru promovare persoanelor cu varsta peste 40 pentru ca majoritatea clientilor dumneavoastra au varsta cuprinsa in acel interval.
Intelegeti tipurile de campanii pe care fiecare platforma le pune la dispozitie si invatati care sunt caracteristicile publicului tinta (varsta, sex, locatie, interese, afinitati etc.)
- Asteptari nerealiste
Daca cineva v-a comunicat ca 100 de lei poate genera sute de comenzi, ei bine, acest lucru este imposibil. Trebuie sa stiti ca daca aveti asteptari mari de la partea de marketing, trebuie sa alocati si un buget pe masura.
Analizati-va afacerea si istoricul si puneti pe o hartie care este comanda medie, cat cheltuiti pentru obtinerea unui client, care este marja de profit, dar si alte informatii pe care le gasiti utile astfel incat sa va setati asteptari realiste.ca un buget de 1000 euro/luna poate genera in mod realist 165 comenzi in caloare de 36 300 lei sa zicem.
Acestea sunt top 3 cele mai importante cauze ale pierderii bugetelor de marketing. Combinatia dintre asteptari nerealiste, canale gresite si efectuarea de campanii si targetari gresit dupa la rezultate mici sau o lipsa a rezultatelor.
Daca va doriti sa utilizati bugetele de marketing mult mai eficient va recomandam sa lucrati cu profesionisti in domeniul marketingului.
La Promos oferim tot suportul de care aveti nevoie pentru ca bugetul alocat sa fie cat mai bine utilizat.
Vrem sa stim parerea ta