In ce consta experienta utilizatorilor oferita de un site?

Experienta oferita utilizatorilor este un factor important din procesul de proiectare a site-ului,

In prezent, experienta oferita de un site se afla printre prioritatile proprietarilor si dezvoltatorilor, deoarece un site greu se inteles si in care finalizarea comenziilor se efectueaza foarte greu, va determina utilizatorii sa paraseasca site-ul.

Cercetarile privind comportamentul utilizatorilor pe site si planificarile va vor ajuta sa va conturati obiectivele si contribuie in mod direct la atingerea lor.

Experienta oferita utilizatorilor trebuie sa fie obiectivul principal la oricarui site sau magazine online, iar crearea si optimizarea acesteia are in componenta sa :

User Experience (UX) ce implica analiza modului in care utilizatorii interactioneaza cu informatia de pe site, cu designul, cu modul de aranjare al informatiei si nu numai. Fiecare site are nevoie de UX design pentru ca doar asa veti intelege daca continutul informational oferit este util si daca este relevant pentru utilizatori. Experienta unui UX designer poate face ca prin cateva modificari, timpul petrecut pe site sa se mareasca in mod considerabil si sa influenteze in mod favorabil rata de conversie.

 

Hai sa ne cunoastem

Primesti raspuns in maxim 24 de ore!

 

 

Usability testing este procesul prin care se analizeaza daca accesul la informatie se realizeaza cu usurinta sau daca exista deficiente. In urma acestei analize veti fi surprinsi sa descoperiti ca utilizatorii dau click pe elemente ce nu duc nicaieri sau ca nu ajung sa citeasca toate informatiile pentru ca textul nu este lizibil sau pentru ca este foarte mult. Prin usability testing se va analiza atat eficienta de pe desktop cat si de pe mobil a site-ului ce va avea ca rezultat o serie de concluzii care sa imbunatateasca site-ul.

Hai sa ne cunoastem

Primesti raspuns in maxim 24 de ore!

User interface (UI) reprezinta componenta cromatica si vizuala (design-ul visual, culorile, aspectul, fontul, marimea caracterelor s.a.) Aceasta componenta contribuie in mod considerabil la experienta utilizatorilor oferita de site. Un UI designer are toate cunostintele necesare pentru a aranja elementele grafice intr-un mod atractiv si va alege culorile potrivite ce va stimula utilizatorii sa ramana sau sa converteasca.

Conversion Rate Optimization (CRO) este procesul de crestere a ratei de conversie in conditiile mentinerii unui volum de trafic constant. Plecand de la UX, usability testind si UI, CRO reprezinta activitatea menita sa creasca rata de conversie aplicand ideile conturate de celelalte analize si monitorizand evolutia tuturor indicatorilor.

 

 

UX si Ui

 

Analiza comportamentului utilizatorilor va ajuta la conturarea obiectivelor

O mare parte a UX, UI, usability testing si CRO se bazeaza pe descoperire. Acest lucru implica intervievarea principalilor stakeholders, dar si a altor persoane importante din firme.  Prin  interviuri si analizarea rezultatelor obtinute va puteti crea un plan pe baza caruia sa creati un site care sa vanda si sa va atingeti obiectivele.

Analizele va ajuta sa va conturati audienta

Din momentul in care v-ati stabilit obiectivele, va puteti focusa pe audienta. Cea mai buna cale de a face aceasta cercetare este analizarea bazei de clienti prin intermediul careia sa creionati publicul tinta. Analizati-i si tineti cont de preferintele, stilul de viata, dorintele si trasaturilor acestora pentru a construi un site care sa ofere cea mai buna experienta posibila prin care ei sa obtina ceea ce isi doresc , creati un site care sa creeze atasament si care sa duca la conversii sau lead. Un site de succes este acela care reuseste sa faca si stakeholderii si clentii multumiti. Web design-ul trebuie sa ocupe un loc special in strategia unui website.

Organizarea si crearea de continut

Stiind obiectivele si publicul tinta, dumnevoastra veti sti exact ce cauta utilizatorii atunci cand viziteaza site-ul tau.  Aceasta Informatie va influenta atat harta site-ului si stuctura paginii.  A sti ce cauta utilizatorii va influenta continutul de pe site, dar si efectele acestuia.

La baza siteului stau  doua lucruri : vocea si tonul. Acesta este in esenta modul in care vorbesti cu oamenii. Esti distractiv, jucaus, inteligent sau direct l punct? Acest lucru se refera si la branding si la modul in care oamenii vad compani dumneavoastra.

Continutul impleca de asemenea ceea ce spuneti. Acest lucru pare usor, insa este o forma de arta. Oamenii au din ce in ce mai scurte perioade de atentie si mai multe optiuni. Cu acest lucru in minte, dumnevoastra trebuie sa creati o legatura cu clientul imediat. Oferiti informatiile pe care utilizatorii le cauta pentru a va creste relevanta.

Usability

 

Economisiti bani

Realizand cercetari si planificand , veti avea posibilitatea sa creati un site web exceptional, care functioneaza atat pentru clienti cat si pentru compania dumneavoastra.  Daca va cunoasteti foarte bine, creati engagement si furnizati servicii/produse bune pentru a fi totul perfect.

Cand acest lucru se va obtine,dumneavoastra veti obtine un profit mare chiar daca efortul construirii site-ului a fost dficil.

Acordati atentia necesara site-ului pentru ca el este punctul de realizare a converversiilor.